20
دو شنبه 11 تیر 1397
شماره 7420
دانش‌وفناوری
23023629
02123023913
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تغییر لوگوی گوگل به افتخار رقیب نیوتن

تلگراف
گوگل لوگوی خود را برای گرامیداشت 372امین سالروز تولد گوتفرید ویلهلم لایبنیتس، ریاضیدان، فیزیکدان و فیلسوف آلمانی و بنیانگذار سیستم «دودویی» تغییر داده است. به گزارش ایسنا، گوگل روز گذشته، 372امین سالروز تولد گوتفرید ویلهلم لایبنیتس، دانشمند برجسته آلمانی را با تغییر لوگوی خود به این مناسبت، جشن گرفته است.
ویژه
8 هزار پرسش‌نامه الکترونیکی آماری از اکوسیستم بازیکن‌های الکترونیکی گیمر ایرانی را در سال۱۳۹۶ ارائه داده است. آماری که روز گذشته رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و معاون پژوهشی او ارائه شد، نکات جالبی برای ارائه دارد و می‌تواند نقشه راه بازی‌سازهای فعلی و آینده کشور را هموارتر کند.
چشم انداز
در مقابل کاربران اندروید بسیاری از دوستداران آیفون مدتهاست در غم نداشتن دو سیم‌کارت در گوشی خود هستند.

کلاه‌سفیدهای ایرانی جان می‌گیرند

هکرهای کلاه سفید قرار است در یک سایت ویژه باگ‌های امنیتی را بررسی کنند
هکرهای کلاه‌سفید، نفوذگرهای امنیتی مفیدی که عموما در کشور نایدیده گرفته شده و یک «مشکل امنیتی» تلقی می‌شدند، حالا با اقبال جدیدی مواجه شده‌اند؛ سامانه اینترنتی «کلاه سفید» که نخستین سامانه کشف باگ و آسیب‌پذیری آی‌تی در ایران است و قرار شده کلاه‌سفیدها را به شکل قانونی و نظام‌مند دور هم جمع کند.
اسمارت‌فون‌ها و اپلیکیشن‌های رنگانگشان نه‌تنها سبک زندگی امروز افراد را تغییر داده‌اند، بلکه نوید‌بخش آینده‌ای هستند که بسیاری از مناسبات اقتصادی و مالی، خارج از آن‌هم ممکن نخواهد بود؛ آینده‌ای که رویدادهای حوزه فناوری اطلاعات و بازار اپلیکیشن‌ها به‌صورت کلان در سرنوشت اقتصاد‌های ملی اثرگذار می‌شوند.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
اروگوئه با گل‌های کاوانی توانست رونالدو و یارانش را کنار بزند و تیم ملی خود را راهی مرحله یک چهام نهایی جام جهانی کند.
ژاپنی‌ها مدتهاست که تلاش دارند به باشگاه شرکت‌های حمل‌ونقل فضایی خصوصی وارد شوند. تلاش جدید آنها اما بار دیگر با شکست مواجه شده و راکت فضایی این کشور تنها چند ثانیه پس از پرتاب شاهد انفجار مهیبی بود.