9
دو شنبه 23 بهمن 1396
شماره 7320
همشهری دو
23023683
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
علاقه به تعطیلات، یکی از ویژگی‌های ما ایرانیان است و این، چیزی نبوده و نیست که قابل پنهان‌کردن باشد وگرنه روز روشن، 3‌ماه تعطیلی تابستان اختراع نمی‌شد؛
ایگناسیو، دوست شیلیایی‌ام این اواخر وقتی داشتیم درباره شکل زندگی دینی در کشورهایمان حرف می‌زدیم، چیزی گفت که قدری شوک‌آور بود.
کمتر از 40روز تا پایان سال باقی مانده است و «حقوق‌بگیرجماعت» منتظر است تا دستش به پاداش و عیدی آخر سال بند شود و بتواند از خجالت «اهل و عیال» به ‌در آید و نشود آنچه در دوران کودکی ما ورد زبان‌ها بود؛ «عید آمد و ما لختیم، رفتیم به بابا گفتیم...»
این روزها تقریبا همه پیست‌های اسکی کشور فعال شده‌اند و میزبان علاقه‌مندان ورزش اسکی.
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی 0 عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه 0 16دی‌ماه امسال جای خود را در ریاست این شورا پس از 18سال به حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری داد.
یک سال از وقایعی که استبداد رضاشاه را بیش از پیش نمایان کرده بود، می‌گذشت. ماجرا به اجبار کلاه‌شاپو و کشف حجاب اجباری و مقاومت مردم در برابر این تصمیمات برمی‌گشت؛ مقاومتی که به قیام گوهرشاد و کشته و زخمی‌شدن نزدیک به 2هزار نفر منجر شد.
غلامرضا اصغری، رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با همشهری :

در حوزه دارو با نقطه بحرانی فاصله داریم

گفت وگو
در نظام سلامت هر کشور، دارو جایگاه مهمی دارد؛ افراد زیادی به مصرف آن نیاز دارند و هرگونه اختلال در تولید یا توزیعش می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به مردم و سلامت‌شان بزند.
شهر بی‌هویت؛ آیینه انسان سرگردان

شهر بی‌هویت؛ آیینه انسان سرگردان

توزیع فضایی جمعیت در کشورهای جهان 0 به‌خصوص در کشورهای در حال توسعه 0 نبود تعادل در شبکه‌ استقرار جمعیت و بهره‌برداری از منابع انرژی را نشان می‌دهد.
مثل یک تماشاخانه
مثل یک تماشاخانه
تاریخ، طبیعت و انسان، در سه‌راهی موزه‌ها به هم می‌رسند
هر چیزی به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود؛ موزه‌ها را هم می‌توان به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد.
PDF همشهری دو
کوتاه همشهری دو
جوان است، خیلی جوان. وقتی منظورم را برایش توضیح می‌دهم آرام گوش می‌دهد و با لبخند به من نگاه می‌کند
آرای به‌بحث‌گذاشته‌شده در کتاب «پساکلانشهر» تقریبا تمامی جوانب زندگی شهری معاصر را در بر می‌گیرد
شهرها در حکم صحنه‌هایی هستند برای شهروندان و حاکمان‌شان؛ صحنه‌هایی که کفپوش پیاده‌روها، طرح تزئینی دیوارها، تابلوهای اتوبوس‌ها و محله‌ها، کیوسک‌ها، نرده‌ها و حتی رنگ جدول‌هایشان را حاکمان می‌سازند