2
پنج شنبه 24 مهر 1399
شماره 8063
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
رئیس دولت به‌دنبال فشارهای معیشتی بر مردم، وعده بهبود اوضاع در 6ماه دوم سال را داد. حسن روحانی در جمع اعضای هیأت دولت با بیان اینکه مردم در فشار اقتصادی هستند، گفت: می‌خواهم به مردم اطمینان بدهم و عرض کنم که دولت همه توان خودش را برای تأمین ارز کالای مورد نیاز جامعه به‌کار برده و به‌کار خواهد برد و لحظه‌ای از درد و مشکل و مصائب مردم، غافل نیست. هر چه در توان داشتیم عمل کردیم.
پس از به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و گسسته شدن زنجیره‌های وابستگی ملت و ارتش از بیگانگان، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام‌خمینیره با آن بینش الهی و با شناخت عمیقی که از ارتش و نیاز مملکت به ارتش اسلامی داشتند، تشخیص دادند نهادی زیرنظر روحانیت تشکیل شود تا جهت‌گیری و تعامل درونی و بیرونی ارتش را براساس دین و اخلاق پایه‌گذاری کنند.
دیپلماسی
معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در توییتی، با مخاطب قرار‌دادن کسانی که تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران را بی‌تأثیر می‌دانند، نوشت: عجالتا گزارش هلال‌احمر را تحویل بگیرند.

فاصله بهارستان از پاستور

تقابل رؤسای قوای مقننه و مجریه با نامه جدید قالیباف به روحانی وارد مرحله جدیدی شده؛ واعظی گلایه کرده که این نامه قبل از آنکه به دست دولت برسد در رسانه‌ها منتشر شده است
مجلس
نامه محمدباقر قالیباف درباره بودجه به حسن روحانی، رابطه دولت و مجلس را گل‌آلودتر کرده است؛ چنان‌که دیروز محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور لب به گلایه گشوده که این نامه قبل از آنکه به دست دولت برسد سر از رسانه‌ها درآورده است.

فشار حداکثری و سادیسم ترامپ

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اقدام دولت آمریکا به تحریم 18بانک ایرانی با هدف قطع کامل ارتباط مالی ایران با جهان در دوران همه‌گیری را ادامه سیاست ناکام فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران دانست و آن را «بی‌رحمانه» توصیف کرد.
در حاشیه سیاست
حسین نجابت، از چهره‌های اصولگرا، در پاسخ به سؤالی درباره سکوت آیت‌الله مصباح یزدی به خبرآنلاین گفت: آیت‌الله مصباح یک زمان به‌صورت تمام قد از آقای احمدی‌نژاد دفاع کردند،
PDF ایران
کوتاه ایران
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران درباره سفر اخیر وزیر امور خارجه به چین گفت: سفر وزیر امور خارجه به چین سفر بسیار خوبی بود.