2
یکشنبه 19 مرداد 1399
شماره 8008
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ایران به تعرض جنگنده‌های آمریکایی اعتراض‌کرد

دیپلماسی
​​​​​​​مجید تخت‌روانچی نماینده ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای اعتراضی اقدام آمریکا در تعرض به هواپیمای غیرنظامی ایران بر فراز آسمان سوریه را غیرقانونی و ماجراجویانه توصیف کرد.
ویژه
​​​​​​​سعید لیلاز، عضو حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که چرا رؤسای جمهور در ایران پس از دوران مسئولیت خود به حاشیه رانده می‌شوند، گفت: این موضوع برآمده از ساختار سیاسی - اجتماعی ایران است.
​​​​​​​جمعی از پزشکان و کادر درمان که در صف نخست مبارزه با ویروس کرونا حضور دارند در آستانه محرم حسینیع در نامه‌ای از مراجع معظم تقلید و حوزه‌های علمیه درخواست کرده‌اند که با بهره‌گیری از فقه پویای جعفری، عموم عزاداران حسینی را از برگزاری مجالس حضوری پرهیز دهند.
دولت
سیل کمک‌‌ها و گفت‌وگوهای مقامات ایران با لبنان بلافاصله پس از حادثه سه‌شنبه قبل بیروت، یاری و همدردی با این پایتخت حادثه‌دیده را به همراه داشت.
​​​​​​​حسن روحانی، رئیس‌جمهور در گفت‌وگوهای جداگانه با حضرات آیات عظام «صافی گلپایگانی»، «وحید خراسانی»، «مکارم شیرازی»، «شبیری زنجانی»، «جوادی آملی»، «سبحانی»، «نوری همدانی»، «علوی گرگانی» و «مظاهری» از حمایت‌ها و توجه مراجع عظام تقلید نسبت به دولت تشکر کرد.
​​​​​​​ محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در پیامی به برخی شخصیت‌های سیاسی و مذهبی جهان تشیع ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیرخم، گفت: در شرایط حساس کنونی جهان اسلام ضروری است که گام‌های قوی و وحدت‌بخش خویش را زیر لوای اتحاد و عمل به معارف اسلام ناب محمدیص برداشته و محقق‌سازیم.

پرونده سیاه آبرامز

سیاست خارجی
کمتر از 3‌ماه مانده تا زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دولت آمریکا متولی پرونده ایران را تغییر داد؛ اقدامی که علت دقیق آن اعلام نشده اما تحلیلگران بر این باورند که برکناری برایان هوک با هدف پذیرفتن شکست سیاست‌های آمریکا در قبال ایران انجام شده، با این تبصره که عملکرد هوک علت این شکست بوده است!
وعده واعظی برای پایان تحریم‌ها

وعده واعظی برای پایان تحریم‌ها

​​​​​​​ محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری گفته است: با علامت‌هایی که از کشورهای اروپایی و آسیایی و دیگران دریافت کرده‌ایم در روزهای پایانی تحریم قرار داریم زیرا تحریم‌کنندگان به هیچ‌یک از اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خود نرسیدند.
جبهه خالی آمریکا در شورای امنیت
جبهه خالی آمریکا در شورای امنیت
​​​​​​​میزان مخالفت با پیش‌نویس طرح آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی به حدی است که آمریکا احتمالا نخواهد توانست 9 رای لازم را برای تصویب این قطعنامه به دست بیاورد که نیاز به وتوی چین و روسیه داشته باشد.