2
پنج شنبه 28 فروردین 1399
شماره 7918
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، طی پیامی توییتری به تصمیم ترامپ برای قطع کمک‌های آمریکا به سازمان جهانی بهداشت واکنش نشان داد و نوشت: «جهان دارد آنچه ایران همیشه می‌دانست و تجربه کرده را می‌فهمد؛ زورگویی آمریکا، تهدید و خودبینی تنها یک اعتیاد نیست، باعث کشته شدن انسان‌ها می‌شود. مثل «فشار حداکثری» علیه ایران، اقدام خجالت‌آور در قطع کمک‌ها به سازمان جهانی بهداشت در بحبوحه یک پاندمی باعث رسوایی‌شان خواهد شد.»
غلامرضا حیدری، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگویی با اعتمادآنلاین درباره رابطه میان مجلس یازدهم و دولت روحانی گفت: با توجه به تبلیغات نمایندگان مجلس یازدهم در زمان انتخابات، به‌نظر نمی‌رسد رابطه خوبی میان مجلس آینده و دولت برقرار شود.
ایران و آمریکا در هفته‌های اخیر در 2 پرونده حقوقی سرشاخ بوده‌اند، ایران دست‌کم تا‌کنون در یکی از این دو پرونده پیروز شده اما به‌نظر می‌رسد پرونده دوم که به سلامت مردم هم گره خورده با فشار دولت آمریکا به ضرر ایران در حال مختومه شدن است.
روز گذشته با حضور سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سامانه‌ای به نام سامانه بومی هوشمند تشخیص لحظه‌ای کرونا رونمایی شد.
مجلس به فوریت طرحی رأی داد که درصورت تصویب نهایی، حق دفاع برای نامزدهای ردصلاحیت شده در انتخابات مجلس درنظر گرفته می‌شود

حق دفاع مجلس دهم برای مجلس یازدهم

گزارش
دیروز مجلس دهم با رأی به 2فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات در جهت اعاده حیثیت از خیل عظیم رد صلاحیت‌شدگانش بر آمد و خواستار ضابطه‌مند شدن بحث گزارش‌ها در روند احراز صلاحیت‌ها در شورای نگهبان شد.

ارتش ایران در دنیا نمونه ندارد

وزیر دفاع در پیامی به‌مناسبت روز 29فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی، نوشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران را یک ارتش مکتبی و مردمی تعریف کرده است؛ بدین معنا که ارتش جمهوری اسلامی هم باید یک نیروی نظامی و دفاعی رزمی و بازدارنده باشد و در عین حال رفتار و عملکردش براساس تعالیم متعالی مکتب اسلامی ‌و کاملا مردمی و از بدنه مردم باشد.
دلیل پرواز هواپیمای ایرانی به جده
علی ربیعی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره پرواز هواپیمای ایرانی به جده گفت: امروز با آقای ظریف، وزیر امور خارجه صحبت کردم که ایشان هیچ اطلاعی نداشتند.
عکس خبر 2
مجتبی ذوالنوری، نماینده عضو جبهه پایداری که در انتخابات دور دهم به همراه علی لاریجانی از قم به مجلس راه یافت اینگونه به صندلی ریاست مجلس تکیه زد.

کافه مجلس

کافه مجلس
مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس در نطق میان‌دستور خود خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: هر چند کسب و کار مردم برای ارتزاق و تداوم زندگی معمولی مهم است، اما قطعا شما می‌دانید که سلامت مردم باید در اولویت باشد.

11هزار پزشک ارتشی در خط مقدم مقابله با کرونا

دفاعی
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی به‌مناسبت ۲۹فروردین، گفت: بیش از ۱۱هزار کادر پزشکی و درمانی ارتش ایثارگرانه در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا وارد عمل شدند.