2
یکشنبه 25 اسفند 1398
شماره 7905
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نامه کرونایی 100نماینده مجلس به روحانی

کافه مجلس
100نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری، خواستار برگزاری روزانه جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی شدند.
ویژه
​​​​​​​یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که با افزودن وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه به قرارگاه نظامی‌ ضدکرونا، می‌توان آن را به‌ستاد مشترک ضدکرونا ارتقا داد.
​​​​​​​سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از موافقت هیأت رئیسه با استفاده از فناوری دیجیتال دوسویه برای برگزاری جلسات علنی درصورت تداوم بحران کرونا خبر داد و گفت: احتمال می‌رود ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه۹۹ امروز به مجلس ارائه شود.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس‌های تلفنی با استانداران استان‌های اصفهان، مرکزی و فارس با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با کمک سایر نهادها پیگیری‌های مستمری را صورت داده است تا نیازمندی‌ها و امکانات مورد نیاز همه مناطق کشور برای مقابله با این بیماری هر چه سریع‌تر تامین شود، از استانداران خواست تا با بسیج همه دستگاه‌ها ضمن رسیدگی به وضعیت مبتلایان، مانع از شیوع بیشتر ویروس کرونا شوند.
دیپلماسی
​​​​​​​سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه فهرستی از کشورهایی که برای مقابله با شیوع کرونا در کنار ایران بوده‌اند را منتشر کرده و نوشته است دولت و مردم ایران هرگز دوستان دوران سختی خود را فراموش نمی‌کنند.
​​​​​​​سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا به وزارت امورخارجه خبر داد.
​​​​​​​عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به تصویب قانون بودجه‌ سال۹۹ در کمیسیون تلفیق مجلس و بدون تصویب در صحن و ارسال آن به شورای نگهبان، گفت: علت این اتفاق عدم‌امکان برگزاری جلسات مجلس به‌خاطر شیوع کرونا و تأخیر مجلس در انجام وظایفش بود.
برگزاری جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا به‌صورت ویدئو کنفرانس چه پیامی برای مردم داشت؟

کنترل تردد در 11استان

رئیس‌جمهور: نباید در موضوع کرونا فضا به سمت دوقطبی و جناح‌بندی‌های سیاسی کشیده شود
دولت
جلسات دولتمردان با تمدید هفتگی شیوع بالای ویروس کرونا در کشور امن‌تر از گذشته برگزار می‌شود.
آماده‌باش به استانداران برای چهارشنبه آخرسال

آماده‌باش به استانداران برای چهارشنبه آخرسال

​​​​​​​سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور گفت: استانداران با درنظر گرفتن محدودیت‌ها و مصوبات مدنظر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ضمن پیش‌بینی تمهیدات لازم برای فراهم‌سازی‌ آسایش و رفاه شهروندان، برنامه‌ریزی و اقدام برای پیشگیری و کنترل حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال را انجام دهند.
دیدار با عمران‌خان
دیدار با عمران‌خان
​​​​​​​عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان با سیدمحمدعلی حسینی سفیر ایران در اسلام‌آباد دیدار کردند.
خبر
​​​​​​​در ادامه تلاش‌ها و اقدامات وزارت امور خارجه، برای کاهش مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا از طریق تعاملات بین‌المللی، صبح روز گذشته جلسه‌ای به ریاست غلامرضا انصاری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور مدیران کل حوزه‌های مختلف دوجانبه و بین‌المللی این وزارتخانه برگزار شد.

می‌خواستم به رئیس قوه قضاییه پیام بدهم

در حاشیه سیاست
​​​​​​​محمود صادقی، نماینده مردم تهران که اعلام کرده بود به کرونا مبتلاست در گفت‌وگویی بعد از بهبودش گفته است: بعد از اینکه ابتلا به ویروس کرونا به بنده اعلام شد، با توجه به نامساعد بودن حالم احساس کردم به سرعت ویروس در ریه‌هایم پیشرفت می‌کند و بعد از آن خودم را تسلیم رضا و تقدیر الهی کردم.

مگر خون نماینده‌ها رنگین‌تر است؟

در حاشیه سیاست
مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس، در مطلبی در صفحه توییتر خود، نوشت: «بارها گفته‌ام تعطیلی مجلس در اوضاع کرونایی به نفع کشور نیست؛ زیرا کارگران و کارمندان می‌گویند چرا ما باید کار کنیم اما جلسات علنی در اسفند‌ماه تعطیل باشد؟ دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا نباید مانع کار مجلس از طریق دیگر راه‌حل‌ها باشد.

پیشنهاد یک نماینده: به پلاک‌های غیربومی بنزین ندهید

در حاشیه سیاست
​​​​​​​رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای جلوگیری از سفرهای غیرضرور در شرایط خاص کنونی جایگاه‌های سوخت به پلاک‌های شهرستان‌ها و استان‌های دیگر بنزین ندهند.
PDF ایران
کوتاه ایران
​​​​​​​یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی فرمان رهبری را موجب ایجاد تمرکز در میدان‌داری نیروهای مسلح برای مهار فاجعه ملی کرونا دانست.
​​​​​​​فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حکمی امیر سرتیپ کیومرث حیدری را به‌عنوان فرمانده میدانی اقدامات درمانی و پیشگیری ارتش منصوب کرد.
​​​​​​​محمدحسن قدیری‌ابیانه، سفیر اسبق ایران در مکزیک در گفت‌وگو با فارس، به بیان تجربیات خود از مقابله دولت مکزیک با آنفلوآنزای خوکی پرداخته و گفته است: بنده از سال 86تا 89سفیر ایران در مکزیک بودم.