22-23
شنبه 12 مهر 1399
شماره 8053
صفحه سوم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
در جایی که غول‌هایی مانند غلامرضا تختی، امامعلی حبیبی، عباس زندی، جهانبخت توفیق و محمد نامجو حضور دارند، به‌سختی می‌توان دنبال ستاره دیگری گشت، اما محمود خلیق رضوی، بالاتر از این غول‌ها، ستاره کاروان ایران در رقابت‌های آسیایی توکیو 1958 بود.
نخستین زن ایرانی که به‎عنوان نماینده ایران به «کمیسیون وضع زن» در سازمان ملل متحد معرفی شد، ظفردخت اردلان بود. او که از دانشکده حقوق دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده بود، برای ادامه تحصیل به سوئیس رفت و دکتری علوم اجتماعی خود را در این کشور گرفت.
کم‌کم ابرهای تیره اختناق حاصل از کودتای 28 مرداد، از هم باز می‌شدند و روزنه‌هایی برای نفس‌کشیدن جامعه خسته ایران پدید می‌آمد.
اواخر مردادماه سال1337 بود که رئیس بنگاه علمی تخت‌جمشید گزارش مهمی را درباره یک کشف بزرگ تاریخی توسط اداره کل باستان‌شناسی وقت برای وزارت فرهنگ مخابره کرد.

رادیوسیتی، صدای شهر بود

سینمایی که در مرکز شهر به نمادی از هنر شهرسازی تبدیل شد
پاتوقی برای طبقه ممتاز. سینمایی برای تماشای فیلم‌های روز دنیا. جوان‌های شیک‌پوش و ماشین‌های آخرین مدل در تهران رو به تجدد. محلی برای دید و بازدید روشنفکران‌ روزگار. سینمایی که بلیت آن در بازار سیاه به چند برابر قیمت فروخته می‌شد.
سیحون در سه‌راهی جمهوری چه ساخت؟

سیحون در سه‌راهی جمهوری چه ساخت؟

سینما آسیا؛ از آن شوکت تا این مخروبه
درباره سینما آسیا سخن بسیار گفته شده است؛ چه این ساختمان به‌دلیل نوع معماری، مکان قرار گرفتن، ویژگی‌های تخصصی حوزه سینما و پخش فیلم در دوران خود یک نمونه اعلا از فرهنگ سینمارویی ایرانیان را نشان می‌داده و اکنون ساختمان نیمه‌مخروبه‌ای که از آن باقی‌مانده است نیز، حسرت عابران سه راه جمهوری را به همراه دارد.
توسعه عمرانی با وام‌های آمریکایی
توسعه عمرانی با وام‌های آمریکایی
سد‌‌سازی‌ در صدر برنامه‌های عمرانی قرار دارد
فرایند توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کشور که از یکی دو سال قبل آغاز شده بود، در سال1337 وارد فاز جدیدی شد؛ در فروردین‌ماه قرارداد ساخت سد دز با شرکت «موریسن کنودسن» آمریکا منعقد و هزینه اجرای این طرح 650میلیون تومان برآورد شد.
PDF صفحه سوم قرن
کوتاه صفحه سوم قرن
آگهی