08
دو شنبه 8 خرداد 1402
شماره 8785
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نجات زمین با هیولاهای چوبی

جهان نما
انسان سده‌ها به درخت‌های عظیم، چشم طمع داشته و تا آنجا که می‌توانسته آنها را به‌خاطر ده‌ها تن چوب، بریده ‌است.
ویژه
شرکت «ویرجین گلکتیک» در آخرین پرواز آزمایشی کلیدی که پیش از آغاز گردشگری فضایی برای عموم انجام شده است،
مردم همواره به این موضوع فکر می‌کنند که سعادت و خوشبختی چیست؟
از قدیم گفته‌اند برای طاووس خواستن باید جور هندوستان کشید.
اثر: الکساندرا کاستنکو

کرونا کم هست، اما هست

دز چهارم واکسن کرونا را نزده‌اید؟ ماسک و مواد ضد‌عفونی‌کننده از سبد خریدهایتان حذف شده؟ بی‌خیال رعایت فاصله در مکان‌های عمومی و جاهای شلوغ شده‌اید و فکر می‌کنید عمر کرونا به پایان رسیده؟ اگر جوابتان به همه این سؤالات مثبت است، باید بگوییم که سخت در اشتباهید و هنوز هم در جهان کرونا یکه‌تاز است و در آخرین آمار، ۲۷هزار ابتلای جدید در ۲۴ساعت گذشته ثبت شده است.
کامپیوتر ۲هزار ساله

کامپیوتر ۲هزار ساله

دانشمندان بقایای یک دستگاه پیچیده ۲هزار ساله را کشف کردند و عنوان نخستین کامپیوتر را به این دستگاه دادند. این تقویم نجومی که نخستین کامپیوتر نامیده شده، پس از کشف در داخل یک کشتی شکسته یونانی در سال۱۹۰۱، دانشمندان را برای نسل‌ها گیج کرده است.
کشف قدیمی‌ترین ردپا
کشف قدیمی‌ترین ردپا
قدیمی‌ترین ردپای انسان در آلمان کشف شد. این ردپا به ۳۰۰هزار سال پیش تعلق دارد و اطلاعات جالبی درباره سبک زندگی انسان‌ها می‌دهد. جالب اینجاست که ردپا به انسان خردمند مربوط نیست.
تابستان نزدیک است و این 3‌ماه تعطیلی برای بعضی بچه مدرسه ای‌ها همراه با خوش گذرانی و سرگرمی است و برای عده‌ای دیگر از این گروه، همراه با کسالت و بیکاری. دلیلش هم احتمالا این است که گاهی‌ اوقات نمی‌دانیم چطور باید اوقات فراغت‌مان را بگذرانیم تا برایمان خسته‌کننده و کسالت‌بار نباشد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
همیشه فکر می‌کردم، گذشته یک نقاشیه که هیچ مدادپاکنی همراش نیست، ولی من اشتباه می‌کردم،
«مادربزرگ مثل همیشه وسایل سفره را آماده کرد و مرتب کنار هم چید. تربچه‌های نقلی که مثل گل‌های رز صورتی رنگ و کوچکی در لابه‌لای سبزی برگ‌های ریحان و نعناع تازه، خودنمایی می‌کردند حکایت از خوش‌سلیقگی کدبانوی خانه داشتند.
اولین خبر خوب امروز درباره «علی محسنی» دانشجوی نخبه و مخترع مازندرانی با ۲۱سال سن است که توانسته اختراعات متعددی در زمینه قطعه‌سازی خودرو به نام خود ثبت کند.