24
سه شنبه 5 اسفند 1399
شماره 8167
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

قصه شهر/ شهر را به کلمه بدل کن

قصه‌های شهری، آنها که رخدادها را از دل کوچه‌ها و خیابان‌ها، بیرون کشیده و تبدیل به کلمه می‌کنند، جدا از وجه ادبی‌شان، در خود چیزی دارند که شهر را برای ما جاودانه می‌سازند.
ویژه
22صفحه مجازی  به‌صورت مجزا در هر منطقه شهر  تهران برای اعضای گروه‌های دوام و ایمنی راه‌اندازی شده است. در این صفحات پیام‌ها و کلیپ‌های آموزشی  و اقدامات لازم در مبارزه با ویروس کرونا بارگذاری می‌شود.
تعصب هم مثل بسیاری از ویژگی‌های رفتاری آدم‌ها جغرافیا دارد. برخی تعصب‌شان در حد چارچوب خانه‌شان است و برخی تحت عنوان عِرق ملی سرحدات تعصب‌شان تا مرز‌های کشورشان گسترده می‌شود.
گیر افتادم با خودم همشهری! هر بار که توی این تاکسی خطی‌ها می‌نشینم تا برسم سر کارم و روز از نو و روزی نه از نو، که مثل قدیم، هر بار که راننده می‌گوید هوا چقدر گرم شده، انگار نه انگار که زمستان است، هر بار که مجبور می‌شوم کاپشنم را تا بزنم و بگیرم دستم تا گرما زده نشوم، گیر می‌افتم که به بچه‌هایمان چطور باید از زمستان بگوییم؛ چطور از برف بگوییم؛ چطور حالی‌‌شان کنیم که یک روزگاری، توی همین تهران درندشت، مردم از این خانه به آن خانه تونل می‌زدند لابلای برف‌ها. خنده‌دار است به‌خدا.
ایمان دارم  در توحش شهر
در راستای راه‌اندازی سایت‌های 5G در ایران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد؛ حرم مطهر رضوی و همچنین کارخانه نوآوری مشهد، تحت پوشش تلفن همراه نسل پنجم و اینترنت پرسرعت 5G قرار گرفته است.
به‌گفته معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت تهران، طی 2 هفته اخیر بیشترین بازرسی‌های انجام شده درخصوص عرضه‌کنندگان مرغ و تخم مرغ با ۱۳۹۷ مورد بازرسی بوده که ۱۳۳ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۵۳ میلیون تومان کشف و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

اول آخر

در سال کرونایی و خانه‌نشینی سالخوردگان، گاهی به آسمان نگاه کن

هندسه ریاضی به هم ریخت

آمار داوطلبان ورود به رشته ریاضی و فیزیک در کنکور سراسری سال‌های ۹۵ تا ۹۷ بالغ بر ۱۸ هزار نفر کاهش داشته و در سال ۹۷ حدود ۶۵ درصد متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها، داوطلب ورود به رشته‌های تجربی بودند.
غصه «پیک شادی» را نخورید
«پیک شادی» برخلاف اسمش هیچ‌وقت برای بچه‌ها شادی به‌همراه نداشت. در روزهایی که قرار بود فقط خوشگذرانی باشد و مهمانی و سفر، غصه انجام تکالیف عیش بچه‌ها و البته والدین را منقص و 13روز تعطیلی را به کام‌شان تلخ می‌کرد.

بوک مارک/ کافکا در کرانه

گاهی سرنوشت مثل توفان شنی است که مدام تغییر سمت می‌دهد. تو سمت را تغییر می‌دهی، اما توفان دنبالت می‌کند. تو باز می‌گردی، اما توفان با تو میزان می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
ما آغازکننده آشنایی هستیم، اما متأسفانه یا خوشبختانه پایان‌دهنده نیستیم. بسیار این جمله را در گفت‌وگو با مراجعان شنیده‌ام: «کاش اصلاً نمی‌دیدمش...» چون شاید در دیدن کسی یا آشنایی با فردی مختار بوده‌ایم که آنجا هم بحث بسیار است، ولی در از خاطر بردنش سخت ناتوانیم. بپذیریم چه توانایی‌هایی داریم و قبول کنیم به‌عنوان انسان چه محدودیت‌هایی داریم.
اگر شنیده یا خوانده باشید که «یا راهی خواهم یافت یا راهی خواهم ساخت» به‌احتمال زیاد موافق هستید که مهندس‌ها یکی از انگشت‌شمار گروه‌هایی از جامعه هستند که به این جمله عمل می‌کنند.
استاندار تهران مطابق آمار نیروی انتظامی اعلام کرد؛ 1880خودرو فقط طی شامگاه یکشنبه، سوم اسفندماه در طرح محدودیت تردد شبانه جریمه شدند.