20
سه شنبه 9 دی 1399
شماره 8123
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
«در تاریکی» رمانی است به قلم «مای جیا» استاد نوشتن داستان‌های جاسوسی در چین که مهرداد وثوقی آن را به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.
ثبت‌‎نام ناشران برای حضور در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که هفته نخست بهمن برگزار خواهد شد، از ۱۰دی آغاز می‌شود و تا ۱۴دی ادامه دارد.
همایون شجریان در اینستاگرام خود نوشت: « با درود به شما مهربانان گرامی. طراحی سنگ مزار پدر پس از بجا آوردن مراسم هفتم توسط استاد بیژن جناب آغاز و چندین طرح آماده گردید.
طرح روز
برلین: دادگاهی در آلمان حکم به توقف تولید نوعی کلوچه تهیه شده از خاک ‌اره داد. به گزارش آدیتی‌سنترال، صاحب یک واحد نانوایی در شهر کارلسروهه آلمان به‌مدت 20سال این کلوچه‌ها را با خاک ‌اره تولید می‌کرد و با افزودن سبزی به آن مشتری‌های بسیاری هم داشت که آگاهانه این کلوچه‌ها را خریده و مصرف می‌کردند.
مسکو: گربه‌ای که در مرکز بازیافت زباله‌های روسیه داخل کیسه‌زباله‌ای گره‌زده پیدا شده بود نجات یافت و سپس در مراسمی نمادین به‌عنوان معاون وزیر محیط‌زیست این کشور انتخاب شد.

عکس روز

خواب کودک هندی روی تراکتور کشاورزی
جریمه برگزارکنندگان مسابقه بوکس

جریمه برگزارکنندگان مسابقه بوکس

منچستر: دو نوجوان و مردی که با برگزاری مسابقه بوکس موجب تجمع بیش از 100نفر شده بودند هریک به پرداخت هزار پوند جریمه محکوم شدند.
ممنوعیت آگهی فست‌فود در بریتانیا
ممنوعیت آگهی فست‌فود در بریتانیا
لندن:‌ دولت بریتانیا ازسال۲۰۲۲ میلادی تبلیغ هرگونه خوراک پرچربی، پرشکر و پرنمک را ممنوع می‌کند و نیز کارهایی مانند دوباره پر کردن لیوان نوشابه به‌شکل مجانی در رستوران‌ها مجاز نخواهد بود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
تا حالا به مفهوم جهاندیدگی توجه کرده‌اید؟ آدم‌هایی که زیاد سفر می‌کنند، با مردم و افراد دیگر زیاد نشست و برخاست می‌کنند و ماحصل همه این رفت‌وآمدها و نشست و برخاست‌ها، نگرشی در آنها ایجاد می‌کند که از آن به نام جهاندیدگی یاد می‌کنیم.
داستان نوشتن نکات جزئی، ریز و در نگاه نخست شاید کم‌اهمیتی دارد که اگر رعایت نشوند، داستان لطمه‌هایی اساسی می‌بیند. در ادامه به چند مورد از آنها اشاره‌ای گذرا می‌کنم.