11
سه شنبه 9 دی 1399
شماره 8123
هوشمند
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ماه، ناهید، مریخ و مشتری همه با کشف جدید امسال خبرساز بودند. تحقیقات جدید نشان داد که ممکن است بیش از حد تصور در ‌ماه آب وجود داشته باشد؛ به‌ویژه در سطح خورشیدی آن. از این آب می‌توان به‌عنوان منبعی برای ماموریت‌های آینده از جمله بازگشت انسان به سطح ‌ماه از طریق برنامه آرتمیس استفاده کرد.
تلسکوپ فضایی هابل 30سال پیش در‌ماه آوریل راه‌اندازی شد و برای همیشه نحوه مشاهده جهان را تغییر داد. هابل ستاره شناسان سراسر جهان را قادر به مطالعه سیاهچاله‌ها، انرژی تاریک مرموز، کهکشان‌های دور و ادغام کهکشانی کرده است.
جهان استارت‌آپی
اسکوترهای برقی با مجوز حضور در جاده‌ها، معمولاً از یک قاب فلزی لوله‌ای تشکیل شده که با صفحات پلاستیکی پوشانده شده‌اند، اما اخیرا استارتاپ سوئدی Stilride با اسکوتر ساخته شده از ورق‌های فولاد ضد‌زنگ تا شده، طبق روشی که ادعا می‌کند دوستدار محیط‌زیست است، قصد حضوری جدی در بازار را دارد.

سال پرماجرای فضایی

با وجود کووید-19 فضا از بحران زمین کمی دور بود و سال ۲۰۲۰ شاهد تحولات مهمی در ماجراجویی فضایی بشر بود
فضا
سال 2020برای همه دنیا سال سختی بود، اما کشفیات جدید در منظومه شمسی و تصاویر خیره‌کننده از کیهان، نقطه درخشانی را در کارنامه فضایی سال 2020رقم زد.
زنجیره رکوردشکنی‌‌های بیت‌کوین

زنجیره رکوردشکنی‌‌های بیت‌کوین

بیت‌کوین پس از زدن رکورد ۲۸ هزار دلار در اتفاقی بی‌سابقه همچنان روند صعودی عجیب خود را طی می‌کند
«بیت‌کوین» پس از دستیابی به رکورد بیش از 28هزار دلار در اوایل هفته جاری، اکنون در طولانی‌ترین روند صعودی ماهانه خود در بیش از یک سال گذشته قرار دارد. برخی کارشناسان مالی بر این باور هستند که بعید به‌نظر می‌رسد، بیت‌کوین به این زودی‌ها از این روند رکوردشکنی کوتاه بیاید.
نگاهی به فضا در سال 2021
نگاهی به فضا در سال 2021
در 2020چندین ماموریت مهم به مریخ انجام شد، اما سال2021 شاهدکشف‌های جدید در مریخ خواهد بود. سال2021 همچنین می‌تواند نخستین مشاهدات تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا را پس از پرتاب‌ ماه اکتبر و گرفتن عکسی با نام «اولین نور» از رصدخانه VeraC.Rubin در شیلی ببیند.
PDF هوشمند
کوتاه هوشمند
اگر یک گوشی قدیمی آیفون یا اندروید دارید، به‌احتمال زیاد نمی‌توانید از اول ژانویه 202112دی99 به پیام‌رسان واتساپ دسترسی داشته باشید. این احتمال هم وجود دارد که اگر به این پیام‌رسان دسترسی داشته باشید، از بعضی امکانات این پیام‌رسان نتوانید استفاده کنید.