24
سه شنبه 27 خرداد 1399
شماره 7965
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رؤیایی دارم

اینجا جای عجیبی است. نمونه‌اش را کمتر دیده‌ام. شاید هم اصلاً ندیده باشم.
ویژه
مجلس یازدهم در اقدامی کم‌سابقه اگر نخواهیم بگوییم بی‌سابقه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی را به پارلمان دعوت کرد تا برای نمایندگان سخنرانی کند.
در ویکی‌پدیا یا دانشنامه‌های تخصصی درباره «یخچال» و «فریزر» مفصل‌تر نوشته شده، اما از نظر منطق، یخچال یک جعبه مستطیل است که خوراکی‌ها را سرد نگاه می‌دارد و فریزر هم جعبه دیگری است که هر چیزی داخلش بگذارید، یخ می‌زند. تا 2 دهه قبل مشتری وقتی وارد فروشگاه لوازم خانگی می‌شد با توجه به بودجه‌ای که داشت اجناس را انتخاب می‌کرد.
کتاب «اصلاحات و تجربه دمکراسی در دانشگاه» با زیر عنوان رویدادهای سیاسی دانشگاه در عصر اصلاحات، به روایت مصطفی معین و گروه همکاران، به اهتمام پدرام الوندی از سوی نشر نی به‌تازگی منتشر شده است.
طرح روز
سیاهپوستی در انگلستان مردی را که در صف مخالفان تظاهرات ضدنژادپرستی آنها بود نجات داد.
زن 56ساله‌ای در آمریکا هنگامی که به تخلیه بار کامیون‌ها کمک می‌کرد در سوله نگهداری غلات افتاد و  زیر چند تن تخمه‌آفتابگردان خفه شد.

عکس روز

عکس روز
اسکان کرونایی‌ها در 500قطار

اسکان کرونایی‌ها در 500قطار

هند با ۱۱ هزار و ۹۲۹ مورد جدید شاهد بیشترین آمار ابتلا به کووید ۱۹ در یک شبانه‌روز بوده است. وزیر کشور هند از اجرای اقدامات اضطراری در دهلی، پایتخت برای مقابله با شیوع گسترده کرونا خبر داده است.
کرونا چشم‌های زمین را بست
کرونا چشم‌های زمین را بست
شیوع کرونا باعث شده تلسکوپ‌های رصد‌خانه‌های شیلی- به‌عنوان یکی از تیزبین‌ترین چشمان زمینی‌ها - از کار بیفتد و این رصد‌خانه‌ها بسته بماند.

داروی جدید مقابله با لخته شدن خون در اثر کرونا

محققان انگلیسی در حال آزمایش یک داروی آزمایشی هستند که می‌تواند از لخته شدن خون که با بیماری کووید-۱۹ مرتبط است، جلوگیری کند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
دانشمندان موفق به کشف راهی برای استخراج انرژی از گیاهان شدند. به گزارش ساینس الرت، پژوهشگران با استفاده از گیاهان هیدروژن تولید کرده و امیدوارند که این روش در نهایت منجر به تولید برق از پوشش گیاهی شود.
محمد خزاعی، نماینده ایران در بانک جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری گفت: واقعیت این است که در 3سال گذشته و پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در خرداد 1376، شوراها در اسفند 1377و ششمین دوره مجلس در بهمن 1378 نگاه دنیا به ایران را دگرگون کرده است.
با توجه به همه‌گیری کووید-۱۹ در جهان، رعایت بهداشت اهمیت بیشتری یافته و در این میان با توجه به امکان انتقال ویروس کرونا از طریق چشم‌ها، حفظ بهداشت چشم اهمیت بالایی دارد.