24
سه شنبه 13 خرداد 1399
شماره 7955
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تاریخ به روایت انسان

نگاه
گاهی توصیه می‌شود که به جای تاریخ، رمان بخوانید یا دست‌کم بیشتر رمان بخوانید.
ویژه
چند سال قبل در آژانسی با راننده صحبت می‌کردم.
انتخاب نان سالم را با توجه به نوع آرد آن شروع کنید؛ آردی که از غلات گندم، جو، جوی دوسر، چاودار و.. کامل به‌دست می‌آید، سالم‌تر است.
​​​​​​​مسائل ژئوفیزیک در آب و رسوب کتابی است نوشته خلیل رضایی، داریوش محمودی و مجید دشتی که انتشارات آراد آن را منتشر کرده است.
طرح روز
​​​​​​​واشنگتن: رئیس‌جمهوری آمریکا از ترس تظاهرکنندگانی که اطراف کاخ سفید تجمع کرده بودند، به یک پناهگاه زیرزمینی منتقل شد.
​​​​​​​آتن: دولت یونان برای جلوگیری از  استفاده از ظروف یکبار مصرف کمپین راه‌اندازی کرده است.

عکس روز

عکس روز
کشف بزرگ‌ترین منطقه آتشفشانی

کشف بزرگ‌ترین منطقه آتشفشانی

ولینگتون:‌ گروهی از محققان زمین‌شناسی در اعماق نیوزیلند نشانه‌هایی از یک حباب غول پیکر ماگما به نام superplume را کشف کردند که در گذشته منجر به بزرگ‌ترین فعالیت آتشفشانی روی زمین می‌شد.
ضرر 4میلیارد دلاری دانشگاه‌ها
ضرر 4میلیارد دلاری دانشگاه‌ها
​​​​​​​کانبرا: ‌نشریه اینکوایری استرالیا روز دوشنبه گزارش داد که شیوع بیماری کرونا موجب شده است ۳ تا ۴، ۶ میلیارد دلار به دانشگاه‌های این کشور خسارت وارد شود و ۲۱هزار شغل نیز در معرض خطر جدی قرار گیرند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
یادداشت بانو سحر قدیمی را، در روزنامه همشهری، مورخ 12خرداد 1399در صفحه آخر خواندم.
​​​​​​​همزمان با صدمین روز همه‌گیری ویروس کرونا در کشور، از یادمان مجازی جامعه روزنامه‌نگاری برای 110پزشک، پرستار و کادر درمان جانباخته در راه نجات بیماران مبتلا به کرونا رونمایی شد.
هوش مصنوعی می‌تواند الگویی از روند بالا رفتن درجه حرارت هوا و احتمال وقوع آتش‌سوزی در مناطق مختلف کره زمین را ارائه دهد.