24
سه شنبه 26 فروردین 1399
شماره 7916
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

روزنامه‌های عزیزم شما در آی.سی‌.یو بستری هستید!

یادداشت
روزنامه‌ها خیلی وقت است که کرونا گرفته‌اند.
ویژه
​​​​​​​سرگرم و فعال نگهداشتن کودکان در دوران قرنطینه خانگی برای بسیاری از خانواده‌ها با چالش‌هایی همراه است.
یکی را از ملوک مرضی هایل ‍[ترساننده] بود که اعادت ذکر آن ناکردن اولی. طایفه حکمای یونانی متفق شدند که مرین درد را دوایی نیست مگر زهره آدمی به چندین صفت موصوف.
از شدت خستگی در حال بیهوش شدن هستید.
طرح روز
​​​​​​​توکیو: درپی تعطیلی کافه‌های اینترنتی در ژاپن که با هدف فاصله‌گذاری اجتماعی و مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا صورت گرفته، دولت این کشور در پی برقراری سرپناه برای اسکان هزاران فرد بی‌خانمان است که در روزهای گذشته بی‌سرپناه شده‌اند.
​​​​​​​ابوظبی: دولت امارات متحده عربی برای تسهیل ازدواج در دوره‌ای که محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا برقرار است، خدمات ازدواج آنلاین راه انداخته است.

عکس روز

عکس روز
22میلیون بازدید از اجرای بوچلی

22میلیون بازدید از اجرای بوچلی

​​​​​​​میلان: اجرای «موسیقی برای امید» در کلیسای جامع میلان که در شب عید پاک به‌طور زنده در شبکه یوتیوب پخش شد، تا‌کنون بیش از ۲۲میلیون بار تماشا شده است.
اجباری شدن سوزاندن اجساد
اجباری شدن سوزاندن اجساد
​​​​​​​کوته: درپی تصمیم دولت سریلانکا مبنی بر سوزاندن جنازه افرادی که قربانی کرونا شده‌اند، مسلمانان این کشور ضمن اعتراض، آن را غیرقانونی و غیراخلاقی دانستند.
سلامت
​​​​​​​یک پژوهش جدید با بررسی نمونه‌های هوا در بیمارستانی که در آن مبتلایان کووید-۱۹ بستری بودند، نشان داد که ویروس کرونا می‌تواند تا مسافت ۱۳ فوت ۴متر منتشر شود؛ یعنی 2 برابر فاصله‌ای که تا‌کنون به مردم توصیه می‌شد در مراودات روزانه خود با دیگران حفظ کنند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
حدود ۲۵ تا ۳۰درصد افراد هنگامی که آزمایش ویروس کرونا در آنها مثبت می‌شود، بی‌علامت یا بهتر بگوییم «در مرحله پیش از بروز علائم» هستند و خبری از دچار بودن‌شان به بیماری را ندارند.
​​​​​​​کتاب «جنگ کی تمام می‌شود؟» نوشته صادق وفایی، دربرگیرنده اتفاقات آخرین روز جنگ جهانی دوم در خانه‌ای مخروبه در برلین است؛ اتفاقاتی که به سبب مواجهه یک‌ افسر آلمانی، یک افسر روس و یک امدادگر آمریکایی شکل می‌گیرند.
محققان، آنزیم جهش‌یافته‌ای ساختند که قادر است بطری‌های پلاستیکی را در مدت چند ساعت تجزیه کند.