• سه شنبه 26 فروردین 1399
  • الثُّلاثَاء 20 شعبان 1441
  • 2020 Apr 14

جهان چگونه از قرنطینه خارج می‌شود

بررسی تجربه اسپانیا، ایتالیا و آمریکا و توصیه‌های متخصصان درباره کاهش محدودیت‌ها و بازگشت به زندگی
رفع محدودیت برخی مشاغل بی‌خطر در اسپانیا و شروع فعالیت‌های مشابه در ایتالیا از امروز، کشورهای دیگر را با این پرسش اساسی روبه‌رو کرده که چطور می‌توان قرنطینه و محدودیت‌های سنگین اعمال شده به‌منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را لغو و یا کم کرد.
500 اتوبوس‌ جدید در راه افزوده شدن به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران هستند و مترو هم نیازمند حمایت‌های دولتی است

فاصله‌گذاری اجتماعی با تقویت ناوگان عمومی

حمل ونقل عمومی تهران از سال‌ها پیش تشنه کمک‌های دولتی مانده اما این روزها توجه و تمرکز بر آن برای ادامه زندگی شهری حیاتی است.

اگر کرونا زودتر آمده بود

چند روز قبل از آغاز سال 99تعدادی از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد با محوریت ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران، پویشی را برای پایش سلامت و توزیع اقلام بهداشتی و خوراکی در میان ساکنان مناطق کمتربرخوردار جنوب تهران به راه انداختند که در میانه اجرای یکی از همین طرح‌ها، بنده‌خدایی گفت: کاش کرونا زودتر آمده بود!

کرونا و معماری خانه‌ها

​​​​​​​شاید کمتر کسی باور داشته باشد که کرونا ربطی به معماری واحدهای مسکونی دارد.
فاضل جمشیدی از همکاری 500هنرمند در پویش مشاهنر می‌گوید

کنار تو هستم

این روزها در خانه نشستن به‌علت ویروس کرونا هم طولانی شده و هم خسته کننده.

نبض ارزانی و گرانی خوراکی‌ها در ‌ماه تولد کرونا

اگر اسفند را‌ ماه تولد و تأیید رسمی و شیوع ویروس کرونا در ایران بدانیم، نخستین عوارض این تولد ناخواسته بر اقتصاد ایران به‌ویژه سفره ایرانیان را می‌توان در نبض ارزان شدن و گران شدن 24قلم خوراکی پرمصرف مناطق شهری مشاهده کرد.

غربالگری 33 هزار و 150 نفر از کارکنان‌شهرداری

کارکنان همشهری غربالگری شدند. مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با بیان اینکه تا کنون 33 هزار و 150 نفر از کارکنان شهرداری تهران توسط شهر سالم غربالگری شده اند، ازپایان غربالگری پرسنل شهرداری تا اوایل هفته آینده خبرداد.
روانشناسان در گفت‌وگو با همشهری از شرایط سخت خانواده‌های داغدار در زمانه کرونا می‌گویند

داغ بی‌سوگ

تا روز گذشته طبق آمارهای رسمی وزارت بهداشت 4هزار و 585نفر براثر بیماری کرونا در کشور جان خود را از دست داده‌اند، به همین تعداد خانواده‌هایی نیز سوگوار عزیزانشان هستند؛ خانواده‌هایی که این روزها و بعد از درگیری شدید با بیماری و ترس‌های آن حالا عزادار شده‌اند.

کسر درآمد 12هزار میلیاردی شهرداری تهران تا پایان شهریور