24
یکشنبه 8 دی 1398
شماره 7843
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دورهمی جوان‌های قدیم

نگاه
بیش‌ از 45سال است که در آخرین دوشنبه هر ماه، بچه‌ها دور هم جمع می‌شوند؛ بچه‌های دانشگاه شیراز که از آن دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند یا حتی یک ترم در آن درس خوانده‌اند.
ویژه
​​​​​​​چهاردهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره شمس تبریزی، چهارشنبه 11دی ساعت۱۶:۳۰ به رابطه شمس تبریزی و فخر رازی اختصاص دارد که با سخنرانی اصغر دادبه در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.
​​​​​​​سرویس سلامت ملی National Health Service در انگلستان به افراد توصیه می‌کند دست‌کم هفته‌ای 2.5ساعت فعالیت بدنی متوسط یا دست‌کم ۷۵دقیقه ورزش شدید داشته باشند.
دردِ سایکوسوماتیک روان‌تنییا درد روانزاد یک یا چند درد بدنی مزمن است که چندین ‌ماه تا سال هم ادامه دارد و می‌تواند در هر قسمت بدن ایجاد شود.
طرح روز
​​​​​​​برلین:‌ حزب سوسیال دمکرات آلمان اعلام کرد که از وضع محدودیت سرعت برای حرکت خودروها در بزرگراه‌های این کشور حمایت می‌کند.
​​​​​​​کالیفرنیا: شرکت بروسلی مستقر در کالیفرنیای آمریکا از رستورانی چینی به‌دلیل استفاده از تصویر بروس‌لی در لوگوی خود شکایت کرد.

عکس روز

عکس روز
شهاب‌ 4میلیارد و 600میلیون ساله

شهاب‌ 4میلیارد و 600میلیون ساله

​​​​​​​ملبورن: ‌به‌گزارش Science Alert مردی به‌نام دیوید هول در سال2015 در پارک منطقه‌ای مری‌بورو در نزدیکی ملبورن استرالیا سنگی را پیدا کرد که تصور می‌کرد داخلش باید طلا باشد اما سنگ به هیچ عنوان نشکست.
لامپ شادی مجرد‌های ژاپنی
لامپ شادی مجرد‌های ژاپنی
​​​​​​​توکیو: زنی در ژاپن وسیله‌ای را اختراع کرده که به‌وسیله روشن شدن لامپ آن متوجه می‌شود زوجی در فضای مجازی از یکدیگر جدا شده‌اند.
دانستنی‌ها
​​​​​​​محققان دانمارکی با استفاده از یک نوع آنزیم جلبک، پسماند روغن پخت‌وپز را به یک سوخت زیستی آماده برای مصرف تبدیل کردند.

دنبال تربیت نابغه نباشید

مهارت
​​​​​​​این روزها بسیاری از والدین تمام تلاش خود را می‌کنند تا کودک‌شان نابغه و به‌اصطلاح موفق شود و نمی‌دانند کودک نابغه با کودک موفق متفاوت است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​صفر مرادنیازاف، رئیس‌جمهوری ترکمنستان عصر دیروز در اجلاس شورای مصلحت خلق به‌عنوان رئیس‌جمهور مادام‌العمر ترکمنستان برگزیده شد.
مطالعه نه‌تنها به‌عنوان عاملی سرگرم‌کننده به‌حساب می‌آید بلکه بسیار مفرح است و برخی آن را در کنار ورزش بسیار نشاط‌آور توصیف می‌کنند.
آدم ما در قاهره یادداشت‌های قاسم غنی است که با پیراسته و ویراسته و پیشگفتار محمد قائد، روزنامه‌نگار و نویسنده شناخته‌شده  منتشر شده است.