24
شنبه 2 شهریور 1398
شماره 7742
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فرشته‌ها پولدارند

داستان
- بابا خدا همه آدم‌ها رو می‌بینه؟ -آره می‌بینه.
ویژه
مالداری را شنیدم که به بخل چنان معروف بود که حاتم طایی در کرم.
اگر به تعریف رسانه‌ها و کارکردهای آنها رجوع کنیم، چیزی که بیش از همه به‌نظر می‌رسد این خواهد بود که رسانه‌ها در جامعه ما بخشی از این کارکردها را ندارند یا از دست داده‌اند.
از پنجشنبه عصر تا صبحگاهان جمعه، مجموعاً بیش از ۸ ساعت طول کشید تا نخستین برنامه از ‌گونه‌ای دیگر تلویزیون ایران بتواند برنده خود را انتخاب کند.
طرح روز
ولینگتون: رئیس پارلمان نیوزیلند هنگام نظارت بر بحث و گفت‌وگو در مجلس نمایندگان از کودک نوزاد یکی از نمایندگان مراقبت کرد.
تورنتو: گروهی از سگ‌های تربیت شده برای کمک‌رسانی و خدمات‌ انسانی به کنسرت موسیقی بیلی الیوت دعوت شدند.

عکس روز

عکس روز
شهری با 20نفر جمعیت

شهری با 20نفر جمعیت

کلون‌پارک: فقط ۲۰نفر به شهر «کلون پارک»، قطب سابق کشتی‌سازی انگلیس، وفادار مانده‌اند.
زندان صورتی برای آرامش
زندان صورتی برای آرامش
زوریخ: پس از تأیید آرامبخش‌ بودن رنگ صورتی توسط روانشناس‌ها چند زندان سوئیس به‌رنگ صورتی درآمد.
مهارت
گاهی والدین به قدری از رفتارهای پرخاشگرانه و همینطور لجبازی کودکشان خسته و ناراحت می‌شوند که رفتارهای مثبت کودکشان را نادیده می‌گیرند.

مشاهده آتش جنگل‌های آمازون از فضا

دانستنی‌ها
آتش‌سوزی‌های وحشی که در حال نابود کردن توده‌های جنگل‌های بارانی هستند و چندین روز است درختان را می‌سوزانند، به خوبی در تصاویر ماهواره‌ای قابل مشاهده‌اند.

قدرت لنز‌ها به قدرت چشم نزدیک شد

سلامت
اختراعی جدید به‌زودی طراحی تمام ابزارهای بصری موجود در بازار ازجمله دوربین، عینک و تلسکوپ‌ها را دگرگون می‌کند.

نقد و بررسی «شایو»

دریچه
نشست هفتگی شهرکتاب، سه‌شنبه پنجم شهریور، ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی رمان «شایو» اختصاص دارد که با حضور محمدحسن شهسواری، مجتبی گلستانی و مرتضی صانع در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
رمان «خانه خاموش» نوشته اورهان پاموک ترکیه‌ای حکایت 3 نسل است؛ داستان پیرزنی عبوس، گورزادی مهربان، مردی دلبسته تاریخ و گسسته از خانواده و جوانی آرمانگرا و اسیر چنبر ملال؛ داستانی از سال‌های سیاه دهه 80 ترکیه؛ سال‌های التهاب، یأس و ناامیدی.
برای هر مادری بسیار سنگین است که فرزندی شگرف داشته باشد، فرزندی که همه احساس‌های یک زندگی معمولی را یکپارچه به دور اندازد؛ اما مادرمان سرانجام بر آن شد که کوزیمو را همانگونه که بود بپذیرد و به این، بسیار زودتر از ما رسید.
«محمدعلی صنعتکاران»، قهرمان اسبق جهان و بازی‌های المپیک طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون کشتی به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای شرکت در مسابقات جهانی سال 99 در کشورهای ترکیه و یونان منصوب شد.