54
شنبه 2 شهریور 1398
شماره 7742
البرز
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خانه‌ای برای ادبیات کودک

مسئول خانه ادبیات کودک و نوجوان: شناسایی استعداد‌هایی که تازه وارد عرصه ادبیات کودک و نوجوان شده اند از اهداف خانه ادبیات است
فرهنگ
کار کردن برای کودکان و نوجوانان بسیار مشکل است، زیرا باید روحیه آنان را به‌خوبی شناخت و صبر و حوصله کافی داشت.
اخبار ویژه
اکران ۱۰ اثر هنری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با هماهنگی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری و بنیاد سینمایی فارابی در البرز آغاز شد. این آثار تا روز دوشنبه چهارم شهریور در ۲ نوبت از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و ۱۸ تا ۲۰ در یکی از سالن‌های پردیس سینمایی اکومال کرج روی پرده می‌رود.
یکی از بااهمیت‌ترین آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در استان مهاجر‌پذیر البرز، اعتیاد است که در رقابتی شدید گاهی احتمال پیشی گرفتن از پایتخت را نیز دارد. برخلاف این‌که اکنون اعتیاد مقوله ناشناخته‌ای نیست و هر کس در همسایگی و یا نزدیکان و آشنایان خود با این بیماری مواجه شده، بسیاری از افراد این موضوع را فرسنگ‌ها دور از کانون خانواده خود می‌بینند، بنابراین ابتلا به اعتیاد مواد مخدر را بسیار دیر در فرزندان خود متوجه می‌شوند.
سازمان جهاد کشاورزی البرز برای توسعه کشت و کار و تحول در بخش کشاورزی، امسال تسهیلات یارانه‌دار به کشاورزان و باغداران استان پرداخت می‌کند.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج از افزایش یک‌درصدی فضای سبز کلان‌شهر کرج با افتتاح بوستان مهر خبر داد.
به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، ۴۴۲ پروژه با اعتبار 2۳۳۳ میلیارد تومان در استان البرز اجرا می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

عرصه بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز تنگ می‌شود

مدیر منطقه ۴ شهرداری کرج: ساخت‌وسازهای غیرمجاز با حکم قضایی تخریب و با مالکان برخورد جدی و قاطع خواهد شد
شهری
ساخت‌وسازهای غیرمجاز معضلی است که سال‌ها گریبانگیر کرج است. اگر مسیرتان به محله‌هایی مانند حصارک، حیدرآباد، زورآباد، کلاک و حسین‌آباد افتاده باشد، قطعا با تعداد بیشتری از این ساخت‌وسازها مواجه شده‌اید. کرج در حالی روزبه‌روز بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود که بخش قابل توجهی از مردم آن در ساخت‌وسازهای غیرمجاز زندگی می‌کنند.
اجرای طرح «نماد» در 222 مدرسه کرج

اجرای طرح «نماد» در 222 مدرسه کرج

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج: برای تحقق اهداف طرح باید دستگاه‌های سهیم به طور جدی در کنار آموزش و پرورش و یاریگر ما باشند
رشد بی‌رویه آسیب‌های اجتماعی و سوق یافتن این پدیده به سنین پایین‌تر و به‌ویژه بین دانش‌آموزان، لزوم توجه به این امر و همچنین تلاش همه‌جانبه برای کاهش این آسیب‌ها را ضروری کرده است.

بازآموزی قوانین و مقررات به رانندگان متخلف

جانشین پلیس راهور البرز از برگزاری کلاس بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای رانندگان متخلف که اقدام به 2 تخلف حادثه‌ساز همزمان کرده بودند، خبر داد.  به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «جاوید حیدری» در تشریح این خبر گفت: یکی از دلایل انجام تخلفات حادثه‌ساز ناآگاهی رانندگان از قوانین و مقررات است.
PDF شنبه 2شهریور ماه 1398
کوتاه البرز
مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: خطر فرونشست زمین در البرز جدی است و خطوط انتقال آب و دیگر تاسیسات را تهدید می‌کند.
فرمانده انتظامی البرز از انهدام ۱۸ باند سرقت و دستگیری ۶۵ سارق در استان خبر داد.
در اجرای طرح پاک‌سازی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یک دستگاه تریلر تانکردار با 25 هزار لیتر سوخت قاچاق در مسیر شهرک صنعتی اشتهارد شناسایی و توقیف شد.
دختر 13 ساله طالقانی بر اثر بی‌احتیاطی وارد دریاچه طالقان شد و جان خود را از دست داد.