24
سه شنبه 13 آذر 1397
شماره 7543
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شهرها در دگرگونی‌های فضای ذهنی ما

یادداشت
چند ماه پیش، دوازدهم همین مرداد گرم و همیشه دلچسب تهران، سر پیچ، اتفاقی دونفر از بچه‌های دیروزی تهران قدیم - که حالا سنشان از 80 گذشته - چشم در چشم یکدیگر شدند و لحظه‌ای خشک‌شان زد و خواستار بازشناسی دیروزشان شدند.
ویژه
آفریقا زادگاه انسان است، با تاریخی 7‌میلیون ساله. چنین پشتوانه‌ای نشان‌دهنده غنای ادبی و فرهنگی این کهن سرزمین است
بر اساس تعریف و شناختی که از تئاتر وجود دارد، این هنر در کنار جنبه‌های تفریحی و سرگرم‌کننده، حامل پیام‌های تأمل‌برانگیز انسانی و زوایای شگفت‌ و شگرف هنری است.
می‌گویند پادشاهی پسر خود را به جماعتی اهل هنر سپرده بود تا او را از علوم نجوم و رمل و غیره آموخته بودند و استاد تمام گشته، با کمال کودنی و بلادَت.
طرح روز
نگاه امروز
پیونگ‌یانگ:‌ مجری قدیمی اخبار کره‌شمالی که به بانوی صورتی مشهور است قرار است بازنشسته شود و جای خود را به یک مجری پرشور دیگر دهد
کالیفرنیا:‌ با پیدا شدن شمار زیادی از مفقودین حادثه آتش‌سوزی در ایالت کالیفرنیا آمار مفقودین از بیش از ۱۲۰۰نفر به ۲۵نفر کاهش یافت.

عکس روز

عکس روز
بازی کودکان در کمپ منطقه بی‌آب و برق بامباری / آفریقای مرکزی
تکذیب داشتن بدل محمد‌بوهاری

تکذیب داشتن بدل محمد‌بوهاری

آبوجا: رئیس‌جمهوری نیجریه‌ پس از گذشت چند هفته از شایعات گوناگون درباره مرگش با خبرنگار‌ها سخن گفت و وجود بدل خود را تکذیب کرد.
تصادف در خلوت‌ترین جای جهان
تصادف در خلوت‌ترین جای جهان
دوحه: ‌مردی در بیابان و درست جایی که می‌توانست کمترین ترافیک خودرو را داشته باشد با یک چهار‌چرخ تصادف کرد و جان باخت.
مثبت100
زندگی زیباست و هر روزش آغازی دوباره برای استفاده از فرصت‌ها و جبران گذشته است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
جلال‌الدین تاج اصفهانی را در عرصه آواز ایران به تحریر‌های برجسته و صدایی رسا و قدرتمند می‌شناسند.
نشست هفتگی شهر کتاب امروز، سه‌شنبه ۱۳ آذر ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «سویه‌ها، مطالعه‌ای در فلسفه هگل» اختصاص دارد که با حضور مراد فرهادپور، آیدین کیخایی، محمدمهدی اردبیلی و حسام سلامت برگزار می‌شود.
از یکسالگی، کودکان شروع به سرپیچی از دستورات شما می‌کنند. آنها به چشمان شما خیره می‌شوند و آنچه را نمی‌خواهید، انجام می‌دهند