24
شنبه 28 مهر 1397
شماره 7508
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

در جست‌و‌جوی «خویشتن»‌ها

یادداشت
این‌سو و آن‌سو، در ترددهای روزانه، سرصحنه فیلمبرداری و خلاصه هرجا و همه‌جا با کسانی رو‌به‌رو می‌شوم که بی‌خیالی، ویژگی و مشخصه همه آنهاست.
ویژه
روزی به طهارت به دجله رفته بود. قرآن و جانماز در مسجد گذاشت.
با پذیرفتن خواسته فرزندتان در زمانی که غر می‌زند، به رفتارش مشروعیت ندهید و با این اشتباه رایج زمینه را برای گریه‌ها و غرولندهای بعدی فراهم نکنید.
گرانی کالاها و خدمات، بیش از هر نکته‌ای، نبود ثبات اقتصادی را در جامعه نشان می‌دهد؛ چرا که ممکن است کالایی مثلاً در اروپا قیمتی بیشتر از کشور ما داشته باشد اما با بهایی ثابت و نسبت به قدرت خرید آنها ارزان باشد.
طرح روز
نگاه امروز
فلورن: یک فروند جنگنده «اف-۱۶» در بلژیک پس از آنکه یک تعمیرکار به اشتباه از یک هواپیمای دیگر به سوی آن شلیک کرد طعمه حریق شد.
هانوی: صاحب کافه‌ای در ویتنام، کف محل کارش را تبدیل به آکواریومی کم‌عمق اما وسیع کرده که مشتری‌ها می‌توانند داخل آب و لابه‌لای ماهی‌های کوچک و بزرگ آن تردد کنند.

عکس روز

عکس روز
ماهیگیری در جیانگسو- چین
کتابخوانی در تاریکی

کتابخوانی در تاریکی

توکیو: طراح ژاپنی کتاب‌هایی را به بازار عرضه کرده که صاحبش می‌تواند در تاریکی و با روشن شدن چراغ ال‌ای‌دی داخل جلد کتاب آن‌ را بخواند
عکاس استانبول درگذشت
عکاس استانبول درگذشت
استانبول: آرا گولر، یکی از معروف‌ترین عکاسان دنیا در ۹۰سالگی در ترکیه درگذشت.
وقایع‌اتفاقیه
سناتور اورن هاچ، رئیس کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا پیش‌بینی کرد مجلس نمایندگان به برکناری کلینتون رأی خواهد داد
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
جیمز چدویک، فیزیکدان انگلیسی شهرتش را به‌خاطر کشف نوترون به‌دست آورد. پدیده‌ای که رادرفورد در سال ۱۹۲۰ وجود آن را پیش‌بینی کرده بود اما او توانست این پیش‌بینی را کشف و اثبات کند.
تعداد کتاب‌های منتشرشده نویسندگان ناشر-مولف در سال۲۰۱۷ در ایالات متحده از مرز یک‌میلیون نسخه گذشت.
این روزها خوردن مخلوط میوه‌ها و سبزی‌ها به اسم «اسموتی» یا سفارش آبمیوه به‌جای نوشابه یا به‌عنوان میان‌وعده‌ای که با دوستان در خارج از خانه خورده می‌شود