24
چهار شنبه 11 مهر 1397
شماره 7494
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آقایون گشنمه‌ها

مردی که روی اولین ردیف صندلی، کنار پنجره اتوبوس نشسته هر دو سه دقیقه یک‌بار بلندبلند می‌گوید: «آقایون گشنمه‌ها. یه پولی بدید می‌خوام غذا بخورم. آقایون گشنمه‌ها.»
ویژه
چندی پیش فرصتی و در واقع مناسبتی پیش آمد تا به روستای یوش، زادگاه پدر شعر نو برویم. قبل از این سفر هم چند بار به آنجا رفته و با فضای روستا آشنا بودم؛ از جمله اینکه سال‌ها پیش جسد نیما به همین روستا منتقل شد و کوچه‌های مجاور کوچه‌‌ای که خانه نیما در آن است و نام نیما هم بر آن است، اسامی شاعران را داشت؛ کوچه خانلری، کوچه شاملو و ... . این بار اما هیچ‌یک از کوچه‌ها نبودند و در کوچه غمبار نیما را تنها گذاشته بودند.
اوضاع بالکان از 2 روز پیش که آمریکا شهروندانش را از یوگسلاوی فراخواند، مبهم شده است و هر آن بیم آن می‌رود که تهاجم نظامی ناتو به سرکردگی آمریکا به یوگسلاوی آغاز شود. قرار است ناتو تا چند روز دیگر بررسی نهایی خود را در این زمینه آغاز کند.
ال- کارنیتین، مکمل اسید آمینه‌ای است که ورزشکاران و کسانی که در پی کاهش وزن هستند از آن استفاده می‌کنند.
طرح روز
دوبلین: پس از اینکه نگهبان‌های زندانی در ایرلند بار‌ها جعبه فست‌فود‌های گوناگون را میان زباله‌های خروجی زندان یافتند متوجه شدند زندانیان به‌وسیله یک کوادکوپتر به فست‌فود‌های اطراف خود سفارش غذا می‌دهند. پس از بررسی دوربین‌های مداربسته مشخص شد کوادکوپتری هرازگاهی شب‌هنگام به زندان ویتفیلد رفت‌وآمد می‌کند.
ریودوژانیرو: مرد برزیلی برای نصف کردن هزینه‌های ساخت خانه‌اش با استفاده از فیلم‌های آموزشی یوتیوب شروع به بنایی کرد و سرانجام توانست این کار را به‌تنهایی انجام دهد.

عکس روز

عکس روز
حراج وسایل رابین ویلیامز

حراج وسایل رابین ویلیامز

نیویورک: کلکسیونی از وسایل شخصی و آثار هنری متعلق به رابین ویلیامز توسط همسر او به‌فروش رسید.
صنعت پرسود کفش سنتی چین
صنعت پرسود کفش سنتی چین
پکن: شرکت کفش‌های دست‌دوز «نیل‌لینگ‌شئونگ»‌ Neiliangsheng سال۱۸۵۳ میلادی، در زمان سلسله چینگ 1911-۱۶۴۴ میلادی تاسیس شد و کارش دوختن کفش برای خانواده سلطنتی و افراد دربار بود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
ابوالحسن حصری سحرگاهی نماز می‌کرد و در مناجات می‌گفت: «خدایا، من از تو راضی‌ام، تو نیز از من راضی هستی؟» ندا آمد که: «ای کذاب! اگر تو از ما راضی بودی، رضای ما طلب نمی‌کردی!»
عمران صلاحی، شاعر و طنزپرداز مشهور عرصه مطبوعات در مجله گل‌آقا با نام‌های مستعار ابوقراضه، بلاتکلیف، کمال تعجب، زرشک، تمشک، ابوطیاره، پیت حلبی، آب حوضی، زنبور، بچه جوادیه، مراد محبی، جواد مخفی، راقم این سطور و… طنز می‌نوشت.
مجله «نیویورک‌تایمز» به روال معمول هفتگی خود لیست آثار پرفروش را منتشر کرده است. این هفته «عابد دریا» نوشته خالد حسینی و «سفید کشنده» نوشته جی.‌کی.‌رولینگ به فهرست پرفروش‌ها راه یافتند.