24
سه شنبه 12 تیر 1397
شماره 7421
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سلاوی

درنگ
سلاوی، که در اصل به‌صورت Cest la vie نوشته می‌شود، اصطلاحی است فرانسوی و به این صورت‌ها می‌توان آن را ترجمه کرد: این است زندگی، زندگی همین است، زندگی است دیگر..
ویژه
مستند «به درون ذهن من بیا» که روایتی است از زندگی رابین ویلیامز، کمدین مشهور آمریکایی، به‌زودی از سوی شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او روانه بازار می‌شود
نشسته‌ایم تو مترو. برعکس اکثر عصرها جا هست برای نشستن. کنار ما، دو نفر با صدای بلند درباره هرچه به ذهن‌شان می‌رسد حرف می‌زنند. ما، من و پیرمردی هفتاد و یکی دو ساله‌ایم.
همین چند وقت پیش بود که ملانیا ترامپ، همسر رئیس‎جمهوری ایالات متحده، هنگام بازدید از یک مرکز نگهداری کودکانِ پناهجوی جدا‌شده از والدینشان، با پوشیدن لباسی که پشت آن نوشته شده بود
طرح روز
پاریس:‌ پس از اینکه یک بالگرد در حیاط زندان رئوی فرانسه فرود آمد، دزد سابقه‌دار این زندان سوار بالگرد شد و فرار کرد.
آکرا: با کاهش شمار افرادی که در مراسم تدفین مردم غنا حاضر می‌شوند چند شرکت در پایتخت این کشور گریه‌کن‌های حرفه‌ای به این مراسم فرستاده و بابتش هزینه دریافت می‌کنند.

عکس روز

عکس خبر
مراسم پروانه‌گیری بر فراز آتشفشان سریلانکا
کلاغ‌ها ابزارساز شده‌اند

کلاغ‌ها ابزارساز شده‌اند

ادینبورگ: آخرین پژوهش‌های جانورشناسان در ایسلند نشان می‌دهد گروهی از کلاغ‌ها درحال یادگیری مهارت‌هایی با ابزار‌ها هستند. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد کلاغ‌ها برای به‌دست آوردن غذا قادرند استفاده از شاخه‌های چوبی را از یکدیگر یاد بگیرند
خروج 7میلیارد یورو توسط مهاجران
خروج 7میلیارد یورو توسط مهاجران
برلین: مبلغی که مهاجران و پناهندگان از آلمان به زادگاهشان حواله می‌کنند، به‌مراتب بیشتر از پولی است که برلین برای کمک‌های عمرانی به کشورهای در حال توسعه می‌‌پردازد.
مهارت
تشویق کودکان به مطالعه یکی از راه‌های شناخت احساسات و هیجانات آنهاست و همین امر در آینده و نقش کودک در اجتماع تأثیر مثبتی دارد.

نیمه- حقیقت

داستانک
«دنیا پر ازآدم احمقه، و من مث سگ مطمئن هستم که یکی از اونا نیستم!.»

کلک

کلک
همه چیز را از توهین و دلخوری گرفته تا ظلم و بی‌عدالتی می‌شود از یاد برد اما هیچ انسانی خوارشدن خود را فراموش نمی‌کند، طبیعت بشر همین است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
چیزی که تمام وجود مرا مجذوب می‌کند دلیلی ندارد که حتی ذره‌ای هم در تو اثر کند و برعکس، چیزی که درنظر تو معصیت است ممکن است درنظر من معصومیت باشد
ناخوش‌آوازی به بانگ بلند قرآن همی خواند. صاحبدلی بر او بگذشت، گفت: «تو را مشاهره چند است؟»