16
پنج شنبه 30 آذر 1396
شماره 7276
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دست به کاری زنم که غصه سر آید

نگاره
امسال، فال یلدای همشهری و همشهری‌هایش را من می‌گیرم. معنای حرف های حافظ را هم بدون هیچ تفسیر خاصی به زبان امروز می نویسم، تا کسانی که آن را می‌خوانند خودشان فالشان را در آن ببینند.
ویژه
سیدنی:‌ یکی از اراذل و اوباش منطقه ویکتوریای استرالیا فسیل رد پای یک دایناسور را که 115میلیون سال قدمت داشت با ضربه‌های چکش ویران کرد.
زنی در آمریکا از آهویی که به مغازه‌اش سر زده بود با یک تکه بیسکوئیت پذیرایی کرد اما فکرش را هم نمی‌کرد که آهوی یاد‌شده کمتر از نیم ساعت بعد با خانواده‌اش باز گردد.
اندوه فراوان زوجی که پس از هفت دهه زندگی مشترک مجبور شدند برای اولین‌بار از یکدیگر جدا زندگی کنند توجه بسیاری از کاربر‌های شبکه‌های اجتماعی را به‌خود جلب کرد.
نگاه
شب یلدا مبارک

عکس روز

شب یلدا
شب چله، انارتان سرخ! دلتان گرم
فوق‌العاده| «محاکمه انسانیت در برابر رذالت و خیانت»

فوق‌العاده| «محاکمه انسانیت در برابر رذالت و خیانت»

در چنین روزی در سال 1332، یکی از بدنام‌ترین دادگاه‌های تاریخ ایران، یکی از منفورترین احکام تاریخ را صادر کرد؛ محمد مصدق، نخست‌وزیر ایران، 30آذر 1332به 3سال حبس مجرد انفرادی محکوم شد و بعد از اتمام دوران زندان، تا پایان عمر در حبس خانگی نگه داشته شد.
زنده از حافظیه
زنده از حافظیه
حالا که شما دارید این سطرها را می‌خوانید، لابد چند ساعتی بیشتر تا رسیدن شب یلدا باقی نمانده است. من اما یک روز جلوتر دارم می‌نویسم. احتمالا فردا بعدازظهر اینجا غلغله بشود و جای سوزن‌انداختن نیست و حتی فال‌فروش‌های سمج هم نتوانند از بین جمعیت راهی برای کار و کاسبی پیدا کنند. امروز اما خلوت است.
زیر آسمان شهر
در سال اول دانشکده به یمن شناختی که مرحوم منوچهر لطیف از من داشت و می‌دانست که در مشهد با روزنامه‌های خراسان و آفتاب شرق، به‌طور گهگاه همکاری قلمی داشته‌ام، خبرنگار روزنامه کیهان در بابلسر شدم.

شبی طولانی به صرف کتاب وگیتار کلاسیک

پیشخوان فرهنگ
فرزین طهرانیان، نوازنده برجسته گیتار کلاسیک در ایران، در شب یلدا قطعاتی محبوب از رپرتوار این ساز را برای علاقه‌مندان هنر و ادب اجرا می‌کند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
«شب یلدا» نقطه اوج کارنامه سینمایی کیومرث پوراحمد است؛ فیلمی که پوراحمد دیگر موفق به تکرار حال‌و هوایش نشد. شخصی‌ترین اثر کارگردانی که موفق‌ترین کارهایش با نمایش معصومیت دوران کودکی و نوجوانی گره خورده «بی‌بی چلچله» و سریال «قصه‌های مجید» است.