7
یکشنبه 10 تیر 1397
شماره 7419
زیست‌بوم
23023611
02123023907
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دماوند را حفظ کنیم

دریچه
دعوتنامه‌ای از «انجمن دماوند کوه» به دستم رسیده است که حکایت از برگزاری چهاردهمین دوره جشن تیرگان و روز ملی دماوند دارد. این مراسم 15تیرماه سال جاری در دانشگاه پیام‌نور شهر رینه برگزار می‌شود.
منابع طبیعی
عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه فرسایش آبی بیش از 120میلیون هکتار از دشت‌ها و مناطق کوهستانی و فرسایش بادی در حدود 40میلیون هکتار از مناطق خشک و بیابانی کشور را فراگرفته است

محور ساسانی فارس ثبت جهانی شد

اجلاس یونسکو به جهانی شدن محور ساسانی فارس، شامل شهرهای باستانی فیروزآباد، بیشاپور، شهر گور و 8 اثر باستانی ایران رأی داد
میراث جهانی
پرونده ثبت‌جهانی محور ساسانی فارس که به کمیته میراث جهانی یونسکو ارسال شده بود ظهر دیروز در چهل‌ودومین نشست کمیته میراث‌جهانی یونسکو در منامه- پایتخت بحرین- بررسی و با رأی موافق اعضای یونسکو در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.
اعتراض به تخریب‌ها در شوش

اعتراض به تخریب‌ها در شوش

دبیر انجمن تاریانای خوزستان در نشست «چرا شوش مهم است؟» که به همت انجمن مفاخر معماری در موزه امام علیع در تهران برگزار شد از اعتراض جدی انجمن‌های میراث فرهنگی به اتفاقات رخ داده در شهر شوش خبر داد.
جست‌وجوی هویت باستانی ساکنان لیارسنگ‌بن املش
سومین فصل کاوش اضطراری محوطه باستانی لیارسنگ‌ بُن املش آغاز شده و باستان شناسان در این فصل در کارگاه‌های ایجاد شده در بخش شرقی و غربی محوطه به دنبال دستیابی به اطلاعات تکمیلی بیشتری از مردمان باستانی ساکن این منطقه هستند.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از رشد 4.33درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در سال گذشته نسبت به سال۱۳۹۵ خبر داد.