۷
یکشنبه 17 دی 1396
شماره 7290
زیست‌بوم
23023611
02123023907
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آمادگی برای رسیدگی به وضعیت 3 اثر تاریخی ایران در عراق

خبر
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام از آمادگی ‌برای ارائه خدمات فنی، حفاظتی و مرمتی به آثار سلیمان‌تپه، تل بکسایه و سبعات خزیر که براثر تغییرات مرزها پیش از انقلاب اسلامی به عراق منتقل شده‌اند، خبر داد.
حیات وحش
سردبیر مجله پازن با بیان اینکه جانورشناسان در کشور ما وضع مناسبی ندارند، عنوان کرد: جانورشناسی کاری بنیادین است
مرکز پژوهش و مطالعات مجموعه فرهنگی- تاریخی سعدآباد با هدف انجام تحقیقات تاریخی، فرهنگی و هنری و فراهم ساختن زمینه حضور پژوهشگران و دانشجویان کشور در حوزه‌های مرتبط آغاز به‌کار کرد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان از اجرای طرح تکثیر و احیای گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه با هدف توسعه گردشگری طبیعی در خوزستان با مشارکت بخش خصوصی خبرداد.

4مصوبه طلایی دولت برای رونق گردشگری وصنایع‌دستی

هیأت وزیران با تصویب 4مصوبه مهم به توسعه گردشگری و صنایع‌دستی با هدف اشتغال و رونق اقتصادی شتاب بخشید
میراث و گردشگری
هیأت وزیران در ماه‌های اخیر 4مصوبه مهم در حوزه فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصویب کرد که براساس آن تنها در یک مصوبه 30هزار شغل در بخش گردشگری با بهره‌گیری از سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد می‌شود.
مناطق مرده اقیانوس‌ها 4برابر شد

مناطق مرده اقیانوس‌ها 4برابر شد

گستره «مناطق مرده» در اقیانوس‌ها که اکسیژن در آنها وجود ندارد و جانداران امکان زنده ماندن در این مناطق را ندارند، 4برابر شده است.
مشاهده گربه پالاس در شیرکوه تفت
مشاهده گربه پالاس در شیرکوه تفت
مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان تفت موفق به ثبت تصویر گربه پالاس در منطقه شکار ممنوع شیرکوه یزد شدند.
آلودگی‌ هوا
معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به مأموریت تازه این سازمان برای تهیه برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، گفت: از یک ماه پیش نامه‌ای به ادارات کل محیط‌زیست استان‌ها ارسال شد تا با همکاری استانداری‌ها نسبت به تنظیم برنامه جامع کاهش آلودگی هوا اقدام کنند.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: تغییر اقلیم، تدبیر مدیریتی و مشکلات اقتصادی از عوامل تأثیرگذار در روند اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه است.