25
سه شنبه 25 خرداد 1400
شماره 8244
استانی
23023432
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
18 سال از جدایی خراسان شمالی به عنوان استانی مستقل از خراسان بزرگ می‌گذرد؛ استانی با ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری و هم مرز با کشور ترکمنستان.
کهگیلویه و بویراحمد استان کوچکی است با مردمانی سخت‌کوش، کم‌توقع و مهمان‌نواز. روی نقشه یک درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده، اما 20درصد گاز و نفت کشور را به تنهایی تامین می‌کند
استان مرکزی قطب چهارم صنعتی کشور محسوب می‌شود اما جوانان این استان از بیکاری رنج می‌برند.
خرداد، ماه گلدهی سوسن چلچراغ در گیلان است. گل‌هایی که بر فراز ارتفاعات گیلان شکوفه می‌دهند و تا تیرماه کوهستان‌ها را با چراغ‌های واژگون خود روشن می‌کنند.
گیلاس، آلبالو، زردآلو و انگور به عنوان چهار میوه گرمسیری آذربایجان‌غربی از چند روز قبل در باغ‌های مناطق جنوبی استان قابل برداشت شده‌اند.
«باچوخه» کشتی بومی خراسان‌شمالی است

دیار چوخه‌داران

کُشتی «با چوخه» یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین ورزش‌های سنتی و بومی ایران است که نواحی شمالی خراسان یا همان استان خراسان‌ شمالی، خاستگاه آن محسوب می‌شود.
چندماهی است روی قبض مشترکان برق برخی شهرها، عنوان خوش مصرف، کم مصرف یا پرمصرف جا خوش کرده؛ عنوانی که توضیح می‌دهد میزان مصرف انرژی در هر خانه چقدر است.
PDF استانی
کوتاه استانی
23023405-021 ستون صدای همشهری برای نوشتن مشکلات شما شهروند گرامی است. معضلاتی که منعکس می‌شوند تا مسئولان آنها را بخوانند و در پی یافتن راه حلی برای رفع آنها برآیند. برای بازگو کردن مشکلات خود از ساعت 9 تا 17با شماره دفتر همشهری تماس بگیرید.
یکی از شهروندان اهل تالش در استان گیلان گلایه‌ای را درباره مشکلات فاضلاب مسکن مهر این شهرستان مطرح کرده بود که در ستون صدای همشهری تاریخ 12 خرداد روزنامه استانی همشهری منتشر شد.