02
یکشنبه 13 اسفند 1402
شماره 9043
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

استاد اخلاق تهران، آسمانی شد

آیت‌الله محمد امامی کاشانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران به‌علت ایست قلبی در سن 92سالگی دار فانی را وداع گفت.
ویژه
رئیس‌جمهور در پیامی، با قدردانی از حضور آگاهانه و زمان‌شناسانه ملت بصیر و شریف ایران در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: از خدای بزرگ می‌خواهم توفیق دهد همه خادمان مردم به‌ویژه منتخبان خانه ملت، بتوانند گام‌های مؤثری درجهت حل مسائل و مشکلات کشور بردارند.
دیپلماسی
رئیس‌جمهور در نشست مجمع سران کشورهای صادر‌کننده گاز GECF با بیان اینکه ظرفیت‌های ایجاد شده در صنعت گاز ایران زمینه مناسبی برای کشورهای عضو مجمع در حوزه بالادستی و پایین‌دستی گازطبیعی و تجارت آن نیز ایجاد کرده‌است، گفت: از این فرصت استفاده و از سرمایه‌گذاران بین‌المللی و کشورهای عضو مجمع برای حضور در پروژه‌های بخش انرژی ایران، ازجمله پروژه‌های بخش گازطبیعی دعوت می‌کنم.
همشهری در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد

دژ مستحکم 25میلیونی

با وجود مشکلات اقتصادی، تبلیغات دشمن و کاهش مشارکت در جهان 41درصد پای دفاع از انقلاب آمدند
گزارش
روز 11اسفندماه پروژه «تحریم انتخابات» در شرایطی با شکست سنگین مواجه شد که آمارهای غیررسمی نشان می‌دهد نرخ مشارکت در سراسر کشور از 40درصد عبور کرده‌است؛ آماری که از ناکامی دشمنان ایران در ناامید کردن مردم از صندوق‌های رأی حکایت دارد.
۶۰ نفر اول انتخابات تهران چه کسانی هستند؟

۶۰ نفر اول انتخابات تهران چه کسانی هستند؟

فرایند اخذ رأی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی شعب سراسر کشور ساعت ۲۴روز جمعه ۱۱ اسفند برای ۲۹۰کرسی خانه ملت پایان یافت و با اتمام فرایند اخذ رأی، آرام آرام نتایج اولیه و اسامی نامزدها اعلام شد.
عرصه جدید همکاری‌های تهران – مسکو
ایران و روسیه طی بیش‌از 2سال اخیر گام‌های بلندی در حوزه‌های مختلف، ازجمله علمی، به‌سوی توسعه همه‌جانبه همکاری‌ها برداشته‌اند. براین اساس به‌گفته مسئولان وزارت علوم، روند راه‌اندازی مرکز مشترک نوآوری ایران و روسیه در مراحل نهایی است و به‌زودی افتتاح می‌شود.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
سید ابراهیم رئیسی توسعه روابط با کشورهای اسلامی را از اولویت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران عنوان و بر آمادگی کشورمان برای اشتراک‌گذاری تجربیات متخصصان و دانشمندان ایرانی در حوزه علم و فناوری با تونس تاکید کرد.
عباس جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه «در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس همچنان باید منتظر باشیم؛ چراکه هنوز شمارش آرا ادامه دارد و ممکن است تا فردا نیز به طول بینجامد» از احتمال کشیده شدن انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه به دور دوم خبر داد.
با اعلام رسمی نتایج انتخابات خبرگان رهبری، لیست جامعه مدرسین در تهران حائز اکثریت آرا شد.