02
چهار شنبه 4 بهمن 1402
شماره 9011
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دلیل مهیا بودن فضا برای انتخابات رقابتی

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، برای انتخابات اسفندماه مجلس، هزارو560 اصلاح‌طلب، 2هزارو725 اصولگرا و 4هزارو73نفر از طیف‌های مستقل ثبت‌نام کرده‌اند.
ویژه
سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در دیدار روسای دانشگاه‌های برتر و معین کشور یکی از خلأهای موجود در دانشگاه‌ها را عدم‌مهارت‌آموزی در کنار علم‌آموزی به دانشجویان عنوان کرد.
ایران گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت فضایی برداشته ‌است.
سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور با حضور در دانشگاه جامع امام‌حسین ع به‌مدت 3ساعت از بخش‌های مختلف این دانشگاه و الگوی «دانشگاه مسئله‌محور تراز انقلاب‌اسلامی» که در این مجموعه علمی و پژوهشی طراحی و اجرا شده‌است، بازدید کرد.
رهبر معظم ‌انقلاب خطاب به سران کشورهای اسلامی تاکید کردند:

قطع رگ‌های حیاتی اسرائیل

چیزی را تصویب کنید که در اختیار شماست. ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنید
گزارش
رهبرمعظم انقلاب صبح سه‌شنبه در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴هزار شهید تهران‌بزرگ با انتقاد از عملکرد مسئولان کشورهای‌اسلامی در قبال موضوع بسیار مهم غزه گفتند: برخی مواقع موضع‌گیری‌ها و اظهارات مسئولان کشورهای اسلامی اشتباه است، زیرا درباره موضوعی همچون آتش‌بس در غزه صحبت می‌کنند که از اختیار آنها خارج است و در دست دشمن خبیث صهیونیستی است.

هشدار جدی به آمریکا از قلب نیویورک

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران که به‌منظور شرکت در نشست شورای‌امنیت سازمان ملل به آمریکا سفر کرده‌است، در جریان دیدارهای دوجانبه ‌خود در نیویورک بر توقف فوری جنایات رژیم‌صهیونیستی و نسل‌کشی در غزه تأکید و اعلام کرد ایران درباره گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه به آمریکا هشدار جدی داده ‌است.
11 پرونده روی میز ایران و ترکیه
سفر امروز سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به ترکیه در شرایطی انجام می‌شود که آنکارا در روزهای آینده میهمان ویژه دیگری نیز خواهد داشت. به‌گفته منابع ترکیه‌ای و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه احتمالا روز ۱۲فوریه ۲۳بهمن‌ماه راهی آنکارا خواهد شد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس با تأکید بر حضور نمایندگان در جلسه‌‌های عصر و شب مجلس برای بررسی لایحه بودجه عنوان کرد همه مرخصی‌های نمایندگان لغو شده‌است.
مجلس سازوکار تامین مالی طرح‌های نیروگاه‌های برق اتمی را مشخص کرد.