02
چهار شنبه 23 آذر 1401
شماره 8664
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نمایش سیاسی با لباس حقوق‌بشری

اجرای حکم یکی دیگر از متهمان حوادث‌ اخیر با فضاسازی‌های دوباره از سوی برخی دولت‌های غربی همراه شد
گزارش
جریان‌سازی معاندان و برخی دولت‌های غربی علیه ایران با کلیدواژه «اعدام زندانیان» و «نقض حقوق ‌بشر» از سوی جمهوری‌اسلامی، در روزهای اخیر همچنان ادامه داشته.
ویژه
سفر اخیر رئیس‌جمهور چین به عربستان‌سعودی و حضور او در اجلاس سران کشورهای عضو شورای‌همکاری خلیج‌فارس اگرچه ازسوی پکن اقدامی در مسیر توسعه روابط با غرب‌آسیا تفسیر شد.
استاندار خراسان‌جنوبی گفت: رئیس‌جمهور و اعضای هیأت‌دولت پنجشنبه ۲۴آذرماه فردا در جریان یک سفر 2روزه به این استان سفر می‌کنند.
وزارت امورخارجه در واکنش به خبر منتشر شده درباره انتصاب حسن کاظمی‌قمی به‌عنوان سرپرست سفارت ایران در کابل، این انتصاب را تکذیب کرد.
دولت انگلیس طی بیانیه‌ای، به بهانه کمک نظامی ایران به روسیه، تحریم‌هایی را علیه تعدادی از مقام‌های نظامی روس و همچنین برخی افراد و شرکت‌های ایرانی اعمال کرد.
در جریان اجلاس برنامه همکاری‌های جامع ایران و چین تأکید شد

اراده متقابل برای گسترش روابط

هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و چین دیروز درباره ۱۶محور جدید همکاری توافق کردند
دیپلماسی
«اراده پکن برای توسعه روابط راهبردی جامع با تهران هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند»؛ این، موضع‌ معاون نخست‌وزیر چین در تهران حکایت از آن دارد که ایران و چین با وجود برخی اختلاف‌نظرهای اخیر و انتقادها به همراهی رئیس‌جمهور این کشور با برخی مواضع ضدایرانی شورای‌همکاری‌ خلیج‌فارس، همچنان درحال برداشتن گام‌های مؤثری به‌منظور توسعه مناسبات دوجانبه در قالب برنامه جامع همکاری‌های 25ساله هستند.
گلایه رئیسی از برخی مواضع پکن

گلایه رئیسی از برخی مواضع پکن

رئیس‌جمهوری در دیدار معاون نخست‌وزیر چین گفت: برخی مواضع مطرح شده در سفر اخیر رئیس‌جمهور چین به منطقه موجب ناخرسندی و گلایه‌مندی ملت و دولت ایران شده و مطالبه جدی ایران جبران مواضع بیان شده‌است.
«جان‌فدا»؛ شعار امسال بزرگداشت شهید سلیمانی
مسئول ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی شعار امسال این ستاد را «جان‌فدا» اعلام کرد و گفت: مردم قدرشناس ما با شور و شعور والای خود، شعارهایی برای محور قرارگرفتن در مراسم بزرگداشت این شهید پیشنهاد کردند.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفت: در جریان رسیدگی‌ها به پرونده‌های اغتشاشگران در استان تهران، ۱۶۰نفر به مجازات‌های حبس بین ۵ تا ۱۰سال، ۸۰نفر به مجازات‌های حبس بین ۲ تا ۵سال، ۱۶۰نفر به مجازات‌های حبس تا ۲سال و ۷۰نفر به مجازات‌های جریمه نقدی محکوم شدند.
باید درباره رعایت دستورالعمل الزام نبودن پوشش چادر در دادگاه و دادسرا دقت و تأکید لازم صورت گیرد.