02
چهار شنبه 27 مهر 1401
شماره 8616
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پیگیری دیپلماسی اقتصادی در‌دوحه

دیپلماسی
رایزنی‌های دیپلماتیک معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در دوحه با محوریت «دیپلماسی اقتصادی» ادامه‌دارد و محسن رضایی پس از گفت‌وگو با امیرقطر، با دیگر مقام‌های عالی‌رتبه قطری نیز دیدار کرد.
ویژه
رئیس قوه قضاییه در نشست هیأت عمومی دیوان‌عالی کشور گفت: همیشه اعتقاد من این بوده که باید بررسی و رفع نقاط ضعف و نقصان‌ها را از مجموعه خود آغاز کنیم.
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه طی روزهای 27 و 28مهرماه شاهد اوج عملیاتی رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه خواهیم بود، گفت: از امروز ۲۷مهرماه یگان‌های زرهی، نیروی مخصوص، بالگردها و پهپادها رزمی وارد عمل می‌شوند.
محسن پیرهادی، نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین درباره وضعیت فعلی وزارت کار و وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین و اثرگذارترین وزارتخانه‌هایی است که مدیریت درست، با برنامه و هدفمند آن در تغییر بهبود حال مردم و تزریق امید به جامعه و ارتقای اعتمادعمومی اثرگذار خواهد بود.
رئیس‌جمهور در دوازدهمین همایش بنیاد ملی نخبگان تشریح کرد

حمایت ویژه دولت از نخبگان

دولت
رئیس‌جمهور حمایت مالی، حقوقی و همچنین تسهیلگری در صدور مجوزها، به‌ویژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان را ازجمله حمایت‌های لازم دولت از نخبگان برشمرد و گفت: فراهم کردن زمینه برای نقش‌آفرینی بیشتر نخبگان گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.

تحرکات سه‌ضلعی غرب علیه ایران

«به محاق بردن مذاکرات»، «اعمال تحریم» و «ادعای دخالت ایران در جنگ اوکراین» در دستورکار طرف‌های غربی برجام قرار گرفته‌است
این روزها حوادث اخیر در ایران به فرصت مناسبی برای طرف‌های غربی مذاکرات برجامی باهدف افزایش فشارها بر جمهوری‌اسلامی ایران تبدیل شده‌است .
تضعیف نفوذ جهانی آمریکا با هماهنگی تهران، مسکو و پکن
یک تحلیلگر آمریکایی، ضمن اشاره به ضعف قدرت واشنگتن در چالش‌های نظامی، تأکید کرد که اگر اقدامات هماهنگ میان روسیه، چین و ایران اجرایی شود، می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی نفوذ جهانی ایالات متحده را تضعیف کند.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
امنیت ایران مردم‌محور است و مردم خود آن را تامین می‌کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس درجریان بازدید اعضای این کمیسیون از سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی سپند گفت: مجلس از رویکرد تقویت توانمندی‌های کشور در حوزه فناوری‌های دفاعی که برای جمهوری‌اسلامی جنبه بازدارنده دارد، حمایت می‌کند.