11
چهار شنبه 23 بهمن 1398
شماره 7879
سیاست
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
دبیر شورای نگهبان در رابطه با موضوع رد صلاحیت‌ برخی نمایندگان مجلس به‌دلیل مفاسد گفت: کاری که کردیم در این مدت توانستیم کسانی راکه قبلا در مجلس فاسد شده بودند کنارشان بزنیم و آنهایی را که فاسد نشده بودند نگه‌ داریم.
رئیس سازمان اطلاعات سپاه با بیان اینکه دشمن با فشار حداکثری به‌دنبال ایجاد ناامنی و کمپین‌‌های اغتشاش بود اما ایستادگی و بصیرت ملت ایران، آنان را ناکام کرد گفت: پاسداران گمنام امام زمان عج برای مبارزه با فساد و بازگرداندن اموال مردم، دوشادوش همه‌‌ دستگاه‌‌های نظارتی و دولتی، آستین ‌های خود را بالا زده‌‌اند و شب و روز نمی‌شناسند.
سخنگوی شورای نگهبان در مورد تعداد افراد تأیید‌صلاحیت‌‌شده بیان کرد: بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ نفر صلاحیتشان تأیید شده ‌و ان‌شاءالله امروز در اختیار فرمانداری‌ها قرار خواهد گرفت.
قضایی
دادگاه رسیدگی به پرونده «روح‌الله زم» در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران و به ریاست قاضی صلواتی در 2 نوبت صبح و عصر و به‌مدت 3 ساعت برگزار شد.

سرنوشت مبهم یک استرات‍ژی

شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به دلیل رد صلاحیت 70 درصدی کاندیداهایش لیستی برای انتخابات نخواهد داشت
اصلاح طلبان
هرچند منابع غیررسمی خبر از احراز صلاحیت جمعی از چهره‌های اصلاح‌طلب در دقیقه نود می‌دهد و شورای نگهبان خبرداده در تهران 122کاندیدای دیگر را احراز صلاحیت کرده است، اما این تزریق امیدواری هم تغییری در رویکرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان ایجاد نکرده است و رأی نهایی همچنان عدم‌ورود شورای‌عالی سیاستگذاری به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
جدال ناتمام سهم‌خواهی

جدال ناتمام سهم‌خواهی

شمار زیاد کاندیداهای احراز صلاحیت شده از یک‌سو و سهم‌خواهی 3طیف مدعی اصولگراها از سوی دیگر، ائتلاف حداکثری را به رؤیای دست‌نیافتنی این جریان بدل کرده است
هرچند دست ‌بسته اصلاح‌طلبان در بستن لیست‌های انتخاباتی‌شان آنها را به حاشیه رقابت‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس کشانده است، اما دست‌ پر اصولگرایان و مدعی بودن 3طیف اصلی این جریان - نواصولگرایان، اصولگرایان سنتی و جبهه پایداری - برای گرفتن سهم بیشتر از لیست 30نفره تهران سبب بروز جدال‌های زودهنگام سیاسی در این جریان شده است و آنطور که از شواهد پیداست در این دوره از رقابت‌ها نیز دست یافتن به ائتلاف حداکثری برای اصولگرایان رؤیایی دست‌نیافتنی خواهد بود.
کوتاه از سیاست
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مراسم دیپلماتیک روز ملی کشورمان در اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین حضور یافت و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و سایر دیپلمات‌های سفارت کشورمان تبریک گفت.

حمله به عین‌الاسد ابهت آمریکا را ریخت

کوتاه از سیاست
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی گفت: برنامه سیاستگذاران کم‌خرد آمریکا این بود که با ترور سردار سلیمانی، جمهوری اسلامی را با استفاده از «دکترین شوک و بهت» در «وضعیت روانی فوق‌العاده» قرار دهد تا ما را مجبور به «اشتباه در محاسبه» کنند.