• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 17 اسفند 1396
کد مطلب : 8986
+
-

کافه مجلس

  اولویت با نمایندگانی است که کمتر می‌پرسند    

نمایندگان دیروز با اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، تصویب کردند از این پس رسیدگی به سؤالات نمایندگانی که در مجلس سوالاتشان طرح نشده یا تعداد کمتری از سؤالات آنان در دستور قرارگرفته، با اولویت بررسی و در دستور کار قرار داده شود. همچنین نمایندگان در اصلاح مفادی دیگر از آیین‌نامه داخلی مجلس با تعیین هرگونه شرایط برای رئیس‌جمهور جهت معرفی وزرای پیشنهادی کابینه برای گرفتن رأی اعتماد از مجلس مخالفت کردند.

  ضرورت تعریف رجل سیاسی

 حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است که نبود تفسیر دقیق از رجل سیاسی باعث ایجاد تمسخر در روند ثبت‌نام کاندیداهای ریاست‌جمهوری شده بود. او با بیان اینکه عدم‌تفسیر رجل سیاسی تا‌کنون نظام را با مشکلاتی مواجه کرده بود،  به خانه ملت، گفت: موانع زیادی سر راه انتخابات ریاست‌جمهوری از زمان ثبت نام تا زمان بررسی صلاحیت‌ها به‌علت عدم‌وجود تفسیر مشخص از رجل سیاسی وجود داشت.وی افزود: تعریف رجل سیاسی باعث خواهد شد بخش زیادی از هزینه‌های انتخابات ریاست‌جمهوری کم شود و شورای نگهبان نیز برای خود چارچوبی تعیین می‌کند که در آن قالب به بررسی صلاحیت کاندیداها بپردازد.

  انتقاد از جنس چنارانی‌ها

 صحن علنی دیروز مجلس حاشیه جالبی داشت و آن فریادهای اعتراض خواهر هاجر چنارانی، نماینده نیشابور در جایگاه مهمانان مجلس به کم بودن صدای بلندگوی نماینده نیشابور - خواهرش- بود. اواسط جلسه علنی دیروز بود و هاجر چنارانی نماینده اصولگرای نیشابور مشغول ایراد نطقش در جایگاه ناطقان مجلس که یک‌بار فریادهای اعتراض زنی از جایگاه مهمانان صحن علنی، نظم جلسه را به هم ریخت،  بعد از توجه حضار به فریادهای معترض مشخص شد که فرد معترض خواهر هاجر چنارانی بوده و نسبت به کم شدن صدای میکروفون در این جایگاه انتقاد داشته است؛ اتفاقی که با واکنش مسئولان حفاظت مجلس نیز روبه‌رو شد و آنها سعی کردند این فرد معترض را آرام کنند اما در این کار ناکام ماندند. در نهایت پس از آنکه چنارانی خود نیز در جایگاه مهمانان حاضر شد و با خواهرش صحبت کرد،  انتقادش را به هیأت رئیسه انتقال داد و علی مطهری که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در توضیحاتی گفت: خانم چنارانی گفتند که صدای میکروفون در جایگاه مهمانان هنگام نطق ایشان کم شده است که از مسئولان می‌خواهم موضوع را رسیدگی کنند. نکته جالب توجه این بود که وقتی مطهری این توضیحات را ارائه کرد،  خواهر نماینده نیشابور بار دیگر عصبانی شد و با فریادهای مکرر از جایگاه مهمانان، رئیس جلسه را خطاب قرار داد و نسبت به مشکل پیش آمده انتقاد کرد. پیش‌تر و در مهرماه گذشته درگیری هاجر چنارانی با معاون استاندار خراسان رضوی خبر ساز شده بود. او در جلسه به‌دلیل استفاده معاون استاندار خراسان رضوی از کلمه خراسان غربی به جای خراسان رضوی با پایه میکروفون به سمت او حمله ور شده بود. بازتاب رسانه‌ای این خبر سبب ورود هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به ماجرا شد.

  طرح سؤال برای بسته شدن قهوه‌خانه‌های اصفهان

سؤال حسن کامران،  نماینده اصفهان از وزیر کشور درباره علت بسته شدن قهوه‌خانه‌های این استان در جلسه علنی دیروزمجلس اعلام وصول شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید