• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 19 آبان 1398
کد مطلب : 87293
+
-

شب سرد زلزله‌زدگان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فعلا برای استان‌ زلزله‌زده آذربایجان شرقی بارش باران پیش‌بینی نمی‌شود، گفت: آسمان آذربایجان شرقی ۱۹ آبان ‌ماه صاف، همراه با وزش باد و غبار محلی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان، با اشاره به آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی به ایسنا گفت: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی این هفته در غالب مناطق نیمه شمالی کشور، جوی آرام و پایدار حاکم است.

وی با اشاره به اینکه برای روز دوشنبه (۲۰آبان) در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و در سیستان و بلوچستان و کرمان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، افزود: با توجه به پایداری هوا در طول هفته آینده برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در نیمه شمالی کشور، افزایش غلظت آلاینده‌ها، غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
 به گفته او، از روز یکشنبه (۱۹آبان) تا روز سه‌شنبه (۲۱ آبان) در جنوب شرق کشور شاهد کاهش دما تا ۳ درجه سانتی‌گراد خواهیم بود.

اخطاریه برای پایتخت‌نشین‌ها و 3 استان دیگر
سازمان هواشناسی نیز  با صدور اخطاریه‌ای هشدار داد که افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و مرکزی موجب کاهش کیفیت هوا تا حد هشدار برای تمام گروه‌ها می‌شود. در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: از صبح دوشنبه (۲۰ آبان ماه) پایداری هوا در نیمه شمالی کشور و به‌دنبال آن افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و مرکزی موجب کاهش کیفیت هوا تا حد هشدار برای تمام گروه‌ها می‌شود و این وضعیت تا روز سه‌شنبه (۲۱ آبان ماه) ادامه می‌یابد.
از این‌رو توصیه می‌شود افراد به‌ویژه کودکان، افراد مسن و بیمارهای تنفسی و قلبی از تردد و توقف در سطح شهر خودداری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید