• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71669
+
-

نخستین جشنواره صنایع دستی و بوم‌گردی در صدرا

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید از برگزاری جشنواره صنایع دستی و بوم‌گردی شهر جدید صدرا خبر داد و گفت: این جشنواره اوایل شهریور سال‌ جاری در این شهر برگزار می‌شود. 

به گزارش تسنیم، «خلیل حاجی‌پور» افزود: این جشنواره به همت شرکت عمران شهر جدید صدرا، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از 2 شهریور گشایش و تا 4 شهریور از ساعت 17 تا 22 مورد بازدید عموم قرار می‌گیرد.

 وی با اشاره به هدف از برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: ایجاد زمینه گردشگری و بوم‌گردی برای معرفی ظرفیت‌های اقوام مختلف و صنعت‌های آنها در کنار هم برای وحدت و همدلی بیشتر، آگاهی فرهنگی و محیط زیستی، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت شهروندان شهر صدرا، کمک به اقتصاد ملی وایجاد فضاهای لازم برای گسترش واحدهای کوچک اشتغال صنایع دستی، برنامه‌‌ریزی برای کمک به ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار و برندسازی شهر‌های جدید به قطب‌های فرهنگی منطقه از اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود. 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا افزود: در این جشنواره نمونه‌هایی از آثار فاخر و شاخص هنرمندان در رشته‌های هنری خاتم، منبت، مشبک، معرق، بافته‌های عشایری و داری، چرم، شیشه، کاشی هفت‌رنگ، هنر ابر و باد و ویترای، میناکاری و دیگر هنرهای صناعی در معرض تماشا و بازدید عموم هنردوستان قرار می‌گیرد. 

حاجی‌پور بیان کرد: در این جشنواره که به مدت 3 روز در مجموعه فرهنگی سرزمین سبز صدرا (گرین‌لند) دایر است، 3 نفر از شرکت‌کنندگان به عنوان برترین صنعتگران در سطح استانی انتخاب می‌شوند، و برای حضور در بخش کشوری جشنواره که توسط شرکت مادرتخصصی عمران شهرها جدید برگزار می‌شود، معرفی و در مرحله کشوری منتخبین در شهر جدید پردیس در آبان‌ماه در جشنواره سراسری کشور شرکت می‌کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید