• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71639
+
-

پروژه‌های راهسازی یزد  در گیر و دار  کمبود قیر

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان یزد گفت: پروژه‌های امسال راهسازی در حوزه احداث، تعمیر و نگهداری با مشکل کمبود قیر مواجه است. «محمد رستگاری» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای استان یزد در حوزه راهداری اظهار کرد: همه تلاش ما این است که پروژه‌ها زودبازده باشد و بتوانیم آنها را در یک دوره 8 ساله به بهره‌برداری برسانیم. وی عنوان کرد: از طرف دیگر با توجه به این‌که عمده پروژه‌های راهداری مربوط به بهسازی و نگهداری راه‌ها است، عموماً عمر پروژه‌ها بالاتر از دو سال نیست، البته این امر منوط به وجود پول و اعتبار است.

رستگاری با بیان این‌که با مشکل تامین قیر در استان یزد مواجه شده‌ایم، بیان کرد: در نیمه دوم سال گذشته و امسال مشکلاتی نیز در زمینه تامین قیر داشتیم؛ پالایشگاه‌ها به طور عمده قیر را تخلیه نمی‌کنند و به پیمانکاران تحول نمی‌دهند. معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان یزد یادآور شد: برای سال ۹۸ بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه در استان یزد تعریف شده که با توجه به این‌که مباحث نگهداری پروژه‌ها را نیز داریم، بیش از ۸۰ میلیارد تومان از این رقم مربوط به تامین قیر است. 

رستگاری ادامه داد: در سال گذشته تقریبا قیر تمام پروژه‌ها را دولت تامین کرد و توانستیم همه پروژه‌ها را تا حد بالایی اجرا و تکمیل کنیم اما امسال با توجه به این‌که پول نداشتیم و اسناد خزانه‌ای که می‌رسد نیز مدت‌دار است، مشکلاتی در زمینه تامین قیر داریم.
وی تصریح کرد: اگر بحث قیر حل شود، مشکلات بسیاری از پروژه‌های حوزه راهداری برطرف خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید