• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69017
+
-

افزایش صید میگو در بوشهر

افزایش صید میگو در بوشهر

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان این‌که در 6 روز نخست صید بیش از ۱۲۵ تن میگو از آب‌های استان بوشهر صید شد گفت: این میزان صید نسبت به 6 روز نخست فصل میگو سال قبل ۸۲ درصد افزایش دارد. 

به گزارش تسنیم، «منصور پاپری» با اشاره به مشارکت 688 قایق و لنج صیادی در صید میگو از آب‌های خلیج فارس استان بوشهر اظهار کرد: تاکنون 316 قایق و 372 لنج صیادی برای مشارکت در صید میگو از آب‌های استان بوشهر مجوز صید دریافت کرده‌اند.

وی افزود: صیادان در 6 روز نخست صید 125 تن میگو صید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 69 تن میگو صید شده بود، 82 درصد افزایش دارد. معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر افزود: روز شنبه، لنج‌های صیادی در مجموع 36 تن میگو صید کردند که این میزان صید در یک روز توسط لنج‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل که 18 تن بود، 98 درصد افزایش نشان می‌دهد.

پاپری با اشاره به میزان صید میگوی روزانه لنج‌ها و قایق‌ها تصریح کرد: به طور متوسط روز شنبه هر لنج 171 کیلوگرم و هر قایق‌ 35 کیلوگرم میگو صید کرد که نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
وی با بیان این‌که صیادان میگوی ببری سبز و سرتیز صید می‌کنند خاطرنشان کرد: میگوی ببری سبز از بهترین گونه‌های میگوی خلیج فارس است و بیش از 76 درصد میگوی صیادان استان بوشهر از نوع ببری سبز است.

 معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر خاطرنشان کرد: صید میگو با شناورهای بدون مجوز ممنوع است و با صیادان خاطی برخورد قانونی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید