• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 12 دی 1397
کد مطلب : 43257
+
-

ضیافت سینمای جهان برای سال نو

نگاهی به اکران‌های هفته اول سال 2019

سینما
ضیافت سینمای جهان برای سال نو

آرش نهاوندی/مترجم


سال سینمایی 2019درحالی آغاز می‌شود که از هفته اول سال جدید میلادی فیلم‌های جدیدی در سینماهای آمریکا روی پرده خواهد رفت؛ فیلم‌هایی که اگرچه در سال 2018ساخته شده‌اند اما اکرانشان قرار است در سال 2019باشد. جالب آنکه اغلب فیلم‌های هفته اول ژانویه در ژانرهای ترسناک، معمایی یا عاشقانه هستند.

«ناپدیدشدن»
فیلم‌ «ناپدیدشدن» از نخستین فیلم‌هایی است در سال 2019برای نخستین‌بار در آمریکا روی پرده خواهد رفت. «ناپدید شدن» ساخته «کریستوفر نیلهوم» از بریتانیاست. در این فیلم بازیگرانی نظیر جرارد باتلر، پیتر مولان و اولافور اولافسون به ایفای نقش می‌پردازند. ناپدید شدن فیلمی است مملو از صحنه‌های اکشن و پرهیجان و تنش که نفس‌ها را در سینه حبس می‌کند. داستان فیلم درباره 3 نگهبان فانوسی دریایی است که در جزیره‌های فلانان در شمال اسکاتلند زندگی می‌کنند. این 3 نفر در قایقی پارویی صندوقی پر از طلا پیدا می‌کنند. اتفاقات این داستان بالاخره به ناپدید شدن این 3 نفر می‌انجامد. این فیلم قرار است روز 4ژانویه اکران شود.

اتاق فرار
فیلم «اتاق فرار» توسط «آدام رابیتل» ساخته شده و تریلر روانشناسانه‌ای است که در آن لوگان میلر، دبورا آن ول، تیلور راسل، تایلر لابین، جی الیس و نیک دودانی ایفای نقش می‌کنند. 3نفر افرادی که یکدیگر را نمی‌شناسند به برنامه‌ای دعوت شده‌اند که در تعدادی از اتاق‌های فرار که مخصوص حل معماهای پیچیده هستند با یکدیگر به رقابت بپردازند اما متوجه می‌شوند که در این اتاق‌ها دام‌های مرگبار و خطرناکی کار گذاشته‌اند؛ بنابراین ناگزیر می‌شوند از ذهن و هوش خود برای فرار از مهلکه استفاده کنند.

جلاد آمریکایی
 این فیلم نیز در روز 4ژانویه 2019اکران می‌شود. «ویلسون کانبیر» کارگردان و نویسنده فیلم «جلاد آمریکایی»است. دانلد سادرلند، وینسنت کارتلسر، اولیور دنیس و برانستاین در این فیلم بازی می‌کنند. این فیلم یک تریلر (در ژانر ترسناک) درباره گذر سریع زمان و رسیدن به زمان اجرای حکم است. گزارش زنده یک آدم‌ربایی در شبکه‌های اجتماعی در نهایت باعث محاکمه قاضی می‌شود که بیشتر رسیدگی به یک پرونده جنایی ساختگی را عهده‌دار بوده است. جلاد آمریکایی نیز در روز 4ژانویه اکران می‌شود.

وضعیتی مانند خواب
«مردیت دانلاک» کارگردان فیلم وضعیتی مانند خواب است. در این فیلم کاترین واترستون، مایکل هویزمان و مایکل شانون به ایفای نقش می‌پردازند. داستان فیلم درباره زنی است که با عواقب زندگی دوگانه همسر مشهورش پس از خودکشی وی دست به گریبان است. فیلم «وضعیتی مانند خواب» در 4ژانویه 2019اکران می‌شود. 

نهر زنگار گرفته
فیلم «نهر زنگار گرفته» توسط «جن مک گون» ساخته شده است، در این فیلم هرمیون کورفیلد، دنیس دال ورا و جرمی گلیزر بازی می‌کنند. داستان این فیلم درباره دختر دانش‌آموز موفقی در کالج است که در مسیر خود برای یک مصاحبه کاری راه را گم می‌کند و در نهایت خود را در عمق یک جنگل در کنتاکی می‌یابد. این زن باید در این جنگل از خود در برابر عناصر خشن و گروهی از خلافکاران بی‌رحم دفاع کند. 

رز بودن 
فیلم «رز بودن» ساخته راد مک کال است. جیمز برولین، سیبیل شپارد و پام گریر بازیگران این فیلم هستند. داستان این فیلم درباره همسر یک افسر است که یکباره متوجه می‌شود به یک بیماری خطرناک مبتلاست. او تصیم می‌گیرد با یک ویلچر موتوری عازم سفر به جنوب شرقی آمریکا شود. در این سفر او متوجه چیزهایی بیش از زیبایی‌های ایالت نیو مکزیکو می‌شود. 

سربالایی
فیلم سربالایی به رغم آنکه در سال 2017ساخته شده قرار است در 11ژانویه 2019در آمریکا نمایش داده شود. این فیلم کمدی آمریکایی توسط نیل برگر کارگردانی شده است. فیلم سربالایی با اقتباس از کتاب غیرقابل دسترس‌ها نوشته اولیور ناکاچه و اریک تولدانو ساخته شده است. کوین هارت، بریان کرانستون و نیکول کیدمن از بازیگران این فیلم هستند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید