• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 31 شهریور 1397
کد مطلب : 31269
+
-

اخبار فردا

یکشنبه 1 مهر



شهرزاد و 3قصه- با شروع مهر، پردیس تئاتر شهرزاد میزبان 3نمایش جدید است. برنامه‌های این پردیس هفته گذشته از 26شهریور و در روزهای منتهی به عاشورا و تاسوعا متوقف شد، اما از فردا دوباره نمایش‌ها روی صحنه شهرزاد برمی‌گردند. نمایش «مواچیله در هیچ‌جا» به کارگردانی محمدنیما مظاهری هر شب ساعت19 اجرا خواهد شد. «تهوع» دیگر نمایشی است که به کارگردانی مریم برزگر هر شب ساعت2:30 روی صحنه می‌رود. بله، این نمایش اقتباسی از همان رمان معروف ژان پل سارتر است و شکیب شجره در آن بازی می‌کند. تئاتر «سنگ‌ها برای آنتیگونه» هم به کارگردانی علی پازوکی نمایش دیگری است که هر شب ساعت21:45 اجرا خواهد شد. مهدی بجستانی، سمانه اسماعیلی و میثاق زارع بازیگران این کار هستند.



فالش‌خوانی در سالن استاد انتظامی - نمایش «فالش‌‌خوانی در چهارراه فخرآباد» به کارگردانی هادی احمدی از یکشنبه یک مهر، به‌مدت 10روز در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه خواهد رفت. این نمایش که از ساعت 5/8 عصر به‌مدت یک‌ساعت با بازی نیلوفر وهاب‌زادگان، میلاد بانگی، ملینا تیموری و هادی احمدی روی صحنه خواهد بود، روایت حادثه‌ای در چهارراه فخرآباد است. شادی، دختری‌ بیست و سه‌ساله پس از ماجرای تلخ جدایی پدر و مادرش، روزهای سختی را سپری می‌کند و به فاصله زمانی کوتاهی مادرش را از دست می‌دهد. او یک زن را عامل اصلی همه این اتفاق‌ها می‌داند و همین موضوع زمینه‌ساز انگیزه‌ای برای انتقام می‌شود. این نمایش را که جایزه‌ بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد را دریافت کرده و کاندیدای بهترین اثر و نمایشنامه از ششمین جشنواره‌ تئاتر شهر شده، می‌توانید با خرید یک بلیت 25هزار‌تومانی تماشا کنید. برای رسیدن به خانه هنرمندان نیز باید به خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی‌شمالی، ضلع جنوبی باغ‌هنر بروید.

فاتحان گیشه - این یک عادت است که هربار به ژانر جنگ در سینمای ایران فکر می‌کنیم، نام ابراهیم‌حاتمی‌کیا را هم به‌خاطر بیاوریم. البته حاتمی‌کیا فیلم‌های موفقی در این ژانر ساخته و هربار که حرف از این ژانر باشد، فیلم‌های او می‌توانند درصدر گزینه‌های پیشنهادی برای تماشا قرار گیرند. تنها برای ترک عادت، می‌توان از این ژانر نوشت و گزینه‌ای از او را در فهرست قرار نداد؛ مثلا می‌توانیم براساس میزان فروش‌ موفق بلیت‌های فیلم‌هایی در این ژانر پیش برویم و «عقاب‌ها» را برای تماشا پیشنهاد بدهیم. نسخه‌ای از عقاب‌ها (ساخته ساموئل‌ خاچیکیان/1363) احتمالا به‌سختی پیدا می‌شود ولی دراین‌صورت شما می‌توانید پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در ژانر جنگی را تماشا کنید. شرایط مشابه برای فیلم «کانی‌مانگا» (سیف‌الله‌داد/1367) هم وجود دارد. این 2فیلم پیشنهادهایی هستند برای تماشا در روزی که جنگ ایران و عراق به‌طوررسمی آغاز شد.



پیشگیری از هپاتیت
- اگر همیشه اهدای خون را به هر دلیلی، سلامتی خود یا نجات جان دیگران، جزو اولویت‌های زندگی خود قرار داده‌اید و در  فهرست اهدا‌کنندگان مستمر سازمان انتقال خون قرار گرفته‌اید، فرصت مناسبی به‌دست آورده‌اید تا در طرح ملی پیشگیری از هپاتیت B شرکت کنید. این طرح که از اول مهر آغاز خواهد شد، تا اول اسفند سال97 به اهداکنندگان مستمر فرصت می‌دهد تا با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز اهدای خون شهر محل سکونت خود، معرفی‌نامه واکسیناسیون دریافت کنند و با مراجعه به مراکز بهداشتی -درمانی مجری برنامه، واکسن هپاتیتB مورد تأیید وزارت بهداشت را به‌طور رایگان و در 3نوبت دریافت کنند. سازمان انتقال خون، جمعیت هدف این طرح را گروه سنی 29سال به بالا اعلام کرده است و این طرح را با هدف به صفر‌رساندن خطر انتقال بیماری‌ هپاتیت از طریق خون و فراورده‌های آن اجرا می‌کند.



عشق به زبان منزوی
- غزل سرودن در ایران با حضور مولانا، حافظ و سعدی از کارهایی به‌شمار می‌رود که جرأت می‌خواهد؛ احتمال به‌جایی نرسیدن در این حرفه بسیار است و آنهایی که صدایشان هنوز در گوش‌ها مانده، حتما آدم‌های بزرگی در شعر ایران بوده‌اند. نمونه‌اش حسین منزوی است که اهل شعر، غزل‌هایش را از بهترین‌های تاریخ شعر ایران می‌دانند و حرف از عشق که باشد، حتما زمزمه می‌کنند. اول مهر روز تولد غزلسرای اهل زنجان است. برای بیشتر خواندن از او می‌توانید سراغ کتاب «از عشق‌تا‌عشق» را از کتابفروشی‌ها بگیرید. این کتاب گفت‌و‌گویی بلند میان او و ابراهیم‌اسماعیلی‌اراضی (یکی از نزدیک‌ترین شاگردانش) در سال‌های پایانی زندگی‌اش است. در این کتاب منزوی از خودش، از غزل، از زندگی خصوصی و... گفته است.



وام برای بازنشسته‌ها
- بازنشسته‌های محترم حتما در دورهمی‌هایشان در پارک یا وقتی که اخبار را از تلویزیون و روزنامه پیگیری می‌کردند، این خبر داغ را خوانده یا شنیده‌اند که قرار است صندوق بازنشستگی یک وام ضروری 5میلیون تومانی به آنها تقدیم کند. براساس آنچه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفته بود، زمان ثبت‌نام برای درخواست وام از اول شهریور شروع شد و قرار است که از اول مهر هم وام‌ها پرداخت شود؛ پس اگر صندوق بازنشستگی خوش‌قول باشد، اول مهر‌ماه خبرخوشی در قد و قواره یک وام 5میلیون تومانی به بازنشسته‌ها می‌رسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید