• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 13 شهریور 1397
کد مطلب : 29271
+
-

اخبار فردا

چهارشنبه 14شهریور- عاشق بازی‌های ویدئویی بودن نه با مرز و محدوده جغرافیایی و سنی کاری دارد، نه با زمان و مکان و نه با مشکلات و معضلات جامعه، البته به استثنای مشکلات مالی. وقتی دست‌ات آلوده به کنسول بازی شد، دیگر جیب پر و خالی سرت نمی‌شود، بازی باید ادامه پیدا کند. به همین دلیل است که شاید بد نباشد از محبت شرکت سونی نسبت به عاشقان کنسول‌های پلی‌استیشن خبردار شوید. این شرکت فهرست بازی‌های رایگان ماهانه خود که قرار است از 14شهریور روی وب‌سایت پلی‌استیشن‌ استور قابل دسترس باشد را منتشر کرد که در میان آنها نام یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های این شرکت، یعنی بازی2 Destiny، ویژه پلی‌استیشن 4، نیز به‌چشم می‌خورد. کاربران کنسول‌ پلی‌استیشن 3 و کنسول دستی ویتا نیز بازی‌هایی رایگان و متناسب با کنسول‌های خود را دریافت خواهند کرد، ‌درحالی‌که کنسول‌های پلی‌استیشن چهار می‌توانند از بازی‌های کنسول‌های قدیمی‌تر نیز استفاده کنند.



چهارشنبه 14شهریور- نمایشگاه نقاشی‌های ذبیح‌الله محمدی با عنوان «شهر ایران» چند روز پیش افتتاح شده و چهاردهم شهریور آخرین مهلت آن است که به گالری خانه هنرمندان بروید و آثار این نقاش 75ساله را ببینید. دو موضوع وجود دارد که می‌تواند باعث کنجکاوی شما برای تماشای آثار این نقاش شود؛ اول اینکه محمدی، هنرمندی روستایی و خودآموخته است. او فقط سواد خواندن و نوشتن دارد، اما شاهنامه را از بر است. دوم اینکه نقاشی‌های او با تکنیک خودکار کشیده شده است. محمدی، داستان‌های شاهنامه و داستان‌هایی که از کودکی به نقل از دیگران شنیده و در خاطرش مانده را به تصویر می‌کشد. در سال‌های گذشته، نقاشی‌های او به بسیاری از گالری‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی راه یافته است.



چهارشنبه 14شهریور- اهل مسافرتید، اما پول چندانی ندارید؟ نمی‌دانید چطور می‌توانید ارزان سفر کنید؟ دوست دارید دستاورد‌های سفر خود را حفظ کنید و به دیگران نشان دهید؟ خب کاملا عاقلانه فکر می‌کنید. اینها اصلا سؤالات عجیبی نیستند. منصور ضابطیان را باید بشناسید؛ همان روزنامه‌نگار قدیمی و مجری و کارگردان رادیو هفت. او اینها را به شما می‌آموزد. پس اگر شما از آن دست افرادی هستید که به سفر کردن و تولید اثر از آن سفر علاقه‌مندید می‌توانید در جلسات «سفر تا اثر» منصور ضابطیان شرکت کنید. در این دوره‌ها با نگاه جدیدتر نسبت به مقوله سفر، می‌آموزید با راه و روش‌های سفر ارزان‌قیمت آشنا شوید و در نهایت بعد از سفر تولیدکننده آثاری مبتنی بر آن مسافرتی که کرده‌اید باشید. 14شهریور‌ماه قرار است در خانه فرهنگ کارفه جلسات سفر تا اثر منصور ضابطیان برگزار شود. این جلسات ساعت 4عصر برگزار می‌شود و شهریه هم باید بپردازید، اما در همین 3جلسه اتفاقات خوبی برایتان خواهد افتاد. پس یا به ضلع شرقی خانه هنرمندان، خیابان عاصم ترابی، بن‌بست بیژن، پلاک ۱۷ مراجعه کنید یا با شماره ۸۸۳۴۷۵۷۰ تماس بگیرید.
 چهارشنبه 14شهریور- فردا قرار است مجلس خبرگان پنجمین اجلاس رسمی خودش را برگزار کند. نکته اول این جلسه قرارگرفتن مباحث اقتصادی و معیشتی مردم در دستور کار این جلسه است. 
نکته دوم که اهمیتش از مورد اول کمتر نیست، به دعوت سران 3 قوه در این اجلاس برمی‌گردد، چه آنکه احمد خاتمی -سخنگوی هیأت رئیسه- در نشست خبری گفته بود که برادران لاریجانی در قامت سران قوه قضاییه و مقننه دعوت خبرگان را پذیرفته‌اند و به جلسه می‌آیند اما حسن روحانی گفته است که از شرکت در جلسه معذور است. اگر اهل پیگیری خبرهای سیاسی هستید، می‌توانید این خبر را فردا در رسانه‌ها بخوانید و ببینید که این جلسه چقدر قرار است از مشکلات اقتصادی کم کند و اینکه برای حسن روحانی در جلسه غیبت رد می‌شود یا خیر؟



چهارشنبه 14شهریور- پراید دیگر اتومبیل بی‌ارزشی نیست. حالا دیگر می‌توانید شاهد حضور این اتومبیل ارزشمند و ‌قیمتی در عرصه‌های دیگر باشید. مثلا چهارشنبه ۱۴ شهریور درست ساعت 5عصر، بروید به تئاتر باران و در نمایشنامه‌خوانی «علاءالدین و رؤیای پراید پرنده» شرکت کنید؛ اقتباسی بازیگوشانه از هزار‌ویکشب یا به قول کارگردان، لیلا دوکوهکی؛ «تلخی یا مسخرگی واقعیت زندگی ما ایرانیان که صورتی نمایشی به‌خود گرفته است.» علاءالدین که در این نمایش در آپارتمانی کوچک زندگی می‌کند، آخرین آرزویش را کرده و حالا غول به شکلی نامرئی در زندگی او حضور دارد و زندگی‌اش را تهدید می‌کند. فقط با پرداخت 10هزارتومان می‌توانید به خیابان فلسطین، پایین‌تر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲/۱ بروید و این نمایش را با صدای بازیگرانش بشنوید. این نمایشنامه برگزیده تندیس بهترین نمایشنامه از چهارمین جشنواره تئاترشهر تهران بوده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید