• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 5 تیر 1397
کد مطلب : 20948
+
-

مارادونا در نقش سلطان

مارادونا در نقش سلطان

عملکرد فاجعه‌بار آرژانتین در دو روز اول جام‌جهانی، مارادونا را به تکاپو انداخته تا به سبک فوتبال ایران که پیشکسوت‌ها ریش‌سفیدی می‌کردند و برای روحیه دادن به بازیکنان سر تمرین آنها حاضر می‌شدند، همراه با جمعی از پیشکسوتان فوتبال آرژانتین به اردوی تیم ملی برود و برای آنها سخنرانی کند. خود مارادونا دقیقا با ادبیات علی پروین حرف می‌زند و در این‌باره می‌گوید: «می‌خواهم جلسه‌ای با بازیکنان تیم‌ملی برگزار کنم و در این جلسه دیگر بازیکنان بزرگ آلبی سلسته مانند کانیپیا، پمپیدو، گویگوچه‌آ و حتی اگر افرادی مانند والدانو و پاسارلا نیز خواهان حضور بودند می‌توانند به این جلسه بیایند. می‎خواهم به بازیکنان تیم ملی بگویم ما باید از تاریخچه پرافتخار خود دفاع کنیم. اینکه کرواسی بیاید و 3 بار دروازه آرژانتین را باز کند و ما دست روی دست بگذاریم برای ما خیلی سنگین است. بازیکنانی که لباس آرژانتین را بر تن دارند نباید به راحتی اجازه دهند ما مقابل کرواسی مغلوب شویم زیرا حریف ما که برزیل، آلمان یا اسپانیا نبوده است.»
  کودتا روی نیمکت
در حالی که به نظر می‌رسید سامپائولی از تیم ملی اخراج شود، هنوز این اتفاق رخ نداده اما شایعه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه بازیکنان دیگر از او حرف‌شنوی ندارند و او را سرمربی نمی‌دانند. شنیده شده، حتی ترکیب تیم را هم قرار است مسی و ماسچرانو بچیند. ریکاردو گیوستی، پیشکسوت فوتبال آرژانتین در مصاحبه‌ای مدعی شد که بعد از صحبت با خورخه بورچاگا یکی از مدیران رده بالای فدراسیون دریافته که در دیدار برابر نیجریه مسئول فنی تیم سامپائولی نخواهد بود: «این بازیکنان تیم ملی آرژانتین هستند که در جریان دیدار برابر نیجریه تصمیم‌گیرنده خواهند بود و سامپائولی اگر دلش خواست می‌تواند روی نیمکت بنشیند وگرنه مشکلی نیست.» 
  خداحافظی بعد از قهرمانی
مسی که تولد 31سالگی خود را پریروز جشن گرفت، می‌خواهد در دوره بعدی جام‌جهانی هم حاضر باشد. او پیش از این گفته بود حضورش در دوره بعدی بستگی به اتفاقات این دوره دارد. حالا نظرش عوض شده و به میرر می‌گوید: «همیشه رویایم این بود که صحنه بالا بردن جام قهرمانی جهان را از تلویزیون تماشا کنم. وجودم به آن لحظه فکر می‌کند و این اتفاق میلیون‌ها آرژانتینی را در جهان خوشحال خواهد کرد، بنابراین ما از رویایی که داریم، ناامید نمی‌شویم. من عنوان قهرمانی در همه تورنمنت‌های مهم جهان را به دست آورده‌ام اما برای پایان دادن به آنها بلندپرواز هستم. من نمی‌خواهم قبل از اینکه با کشورم قهرمان جهان شوم از فوتبال بازنشسته شوم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید