• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 5 تیر 1397
کد مطلب : 20934
+
-

عادل در محاصره!

تیتر یک
عادل در محاصره!

دردسرهای عادل فردوسی‌پور تمامی ندارد. در این چند روزی که از بازی ایران و اسپانیا در جام‌جهانی می‌گذرد، او هیچ شبی را با آرامش به پایان نبرده است. بعد از ماجرای کارلوس پویول و مخالفت‌هایی که با حضور او در برنامه بیست‌هجده شد، حالا فردوسی‌پور با مشکلات دیگری روبه‌رو شده است.
قرار بود بعد از ساموئل اتوئو که برای بازی ایران و مراکش دعوت شده بود، کارلوس پویول برای بازی ایران و اسپانیا و مانیش برای بازی ایران و پرتغال در استودیوی ویژه‌برنامه جام‌جهانی حاضر شوند. پویول که به تهران آمده بود به دلایلی که دقیقا مشخص نشد، اجازه حضور در استودیو را پیدا نکرد. سفر مانیش به ایران هم قبل از بازی ایران و پرتغال لغو شد. همه اینها به کنار، فردوسی‌پور حالا به‌خاطر دو خبر دروغی که از این برنامه پخش شده، باید پاسخگو باشد.
یکشنبه‌شب قبل از بازی لهستان-کلمبیا محمدرضا احمدی، همکار فردوسی‌پور دو خبر اعلام کرد. یکی از اخبار این بود که آدام ناوالکا، سرمربی لهستان برکنار می‌شود. احمدی خبر داد: «بعضی از خبرگزاری‌ها نوشته‌اند که ناوالکا به‌زودی برکنار می‌شود و حتی به بازی سوم هم نمی‌رسد.» خبر دوم هم درباره دروازه‌بان پرتغال بود: «سایت رکورد پرتغال اعلام کرده است در بازی ایران و پرتغال بتو به جای پاتریسیون درون دروازه می‌ایستد.» فردوسی‌پور هم به این خبر عجیب واکنش نشان داد: «احتمال دارد پاتریسیو مصدوم شده باشد وگرنه دلیلی ندارد که بتو را جای او بگذارند. پاتریسیو با اختلاف نفر اول دروازه‌بانان پرتغال است.»
اما اعلام این دو خبر اشتباه در برنامه 2018 جنجال‌ساز شد چون بعدا کاشف به عمل آمد که ماجرا از جای دیگری آب می‌خورد. سایت طرفداری که منبع اصلی این دو خبر بود، در کانال تلگرامی‌اش خطاب به مخاطبان و محمدرضا احمدی نوشت این اخبار غیرواقعی بوده است! توضیح سایت طرفداری برای انتشار این دو خبر دروغ این بود که می‌خواسته‌اند علیه فردوسی‌پور و همکارانش افشاگری کنند. به ادعای طرفداری خبرهای این سایت بدون ذکر منبع و بدون حق قانون کپی‌رایت بارها از این برنامه اعلام شده است. کانال طرفداری نوشت: «این دو خبر غیرواقعی است. نه مربی لهستان اخراج می‌شود نه بتو جای پاتریشیو مقابل ایران بازی می‌کند. پیرو پیام‌های زیادی که به ما ارسال شد مبنی بر اینکه بدون ذکر منبع خط به خط اخبار طرفداری توسط آقای احمدی قرائت می‌شود (عدم رعایت کپی‌رایت) و تذکرهایی که به ایشان دادیم که لطفا کپی‌رایت را رعایت کنید، مجبور شدیم دو خبر ساختگی منتشر کنیم تا این بی‌اخلاقی برملا شود. خود صداوسیما از ما شکایت کرده بود و درخواست فیلترینگ ما هم مستقیما از همین نهاد صادر شده بود. اینها مزید بر علت شد که برای هزارمین دفعه نقض کپی‌رایت را نیز مشخص کنیم.» طرفداری با این توضیحات از مخاطبان خود عذرخواهی کرده است. آنها با تیتر «رسوایی برنامه 2018» جنجال به پا کرده‌اند. بهانه‌شان این است که تلویزیون با آن همه خبرنگار که دارد، از سایت‌های دیگری خبرها را کپی می‌کند بدون اینکه منبع اصلی اخبار ذکر شود. اما به نظر می‌رسد دلخوری اصلی سایت طرفداری پخش نشدن تبلیغات این سایت در بین برنامه‌های فوتبالی‌ باشد. این آخرین دردسری است که برای برنامه عادل پیش آمده. دیروز همه منتظر واکنش او به این اتفاق و توضیحاتش درباره دو خبر جعلی بودند.
  اعتراض هواداران تیم ملی آلمان
هواداران ایرانی تیم‌ملی  آلمان هم جزو معترض‌های تازه به عادل فردوسی‌پور هستند. ظاهرا نحوه گزارش بازی آلمان و سوئد و تاکیدهای عادل به احتمالات حذف آلمان به مذاق طرفداران این تیم در ایران خوش نیامده. روز گذشته سایت کانون هواداران تیم ملی آلمان در ایران با انتشار یادداشتی به گزارش او در بازی با سوئد واکنش نشان داد. در این یادداشت آمده:« شنبه شب یک بار دیگر او 90 و چند دقیقه روی اعصاب طرفداران آلمان راه رفت و با گزارش مغرضانه و یک جانبه تا توانست عقده‌گشایی کرد. او آمده بود تا حذف آلمان را گزارش کند تا شاید تلافی فشارهایی که در این چند روز از سوی مدیران شبکه به رویش بوده و عاقبت در ماجرای پویول مفتضح شده و بعد از قهر چند ساعته و بی‌فایده‌اش دست از پا درازتر به آنتن زنده برگشته را سر آلمان خالی کند. برای طرفداران آلمان گزارش‌های یک‌طرفه و مغرضانه ایشان مساله تازه‌ای نیست. نظارتی هم در کار نیست و کسی ظاهرا جرات ندارد به ایشان تذکر دهد که حق ندارد بر اساس منویات شخصی‌اش بازی‌ها را گزارش کند.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید