• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 5 تیر 1397
کد مطلب : 20936
+
-

شفر: در ایران فقط برنامه فردا و پس‌فردا مشخص است

شفر: در ایران فقط برنامه فردا و پس‌فردا مشخص است

اولین جلسه تمرینی استقلال برای فصل جدید دیروز برگزار شد و این در حالی است که برخی اتفاقات در استقلال با ناراحتی وینفرد شفر همراه شده است. شفر دیروز در مصاحبه با خبرنگاران پاسخگوی سوالات بود که حرف‌های مهم او را می‌خوانید.
    پادوانی مربی می‌شود؟
شفر ابتدا در خصوص وضعیت پادوانی صحبت کرد: «بازیکنان مصدومی داریم. اجازه بدهید در مورد پادوانی صحبت کنم. شرایط درمان و بهبودی او روز به روز بهتر و بهتر می‌شود. از این بابت خوشحال می‌شوم که او بتواند به جمع ما باز گردد. حتی دوست دارم به‌عنوان دستیار در کادرفنی کار کند.»
    به تیام نیاز داریم
شفر درمورد آخرین وضعیت مامه تیام گفت: «درمورد تیام باید بگویم شاید او امروز یا فردا به ایران بیاید. امیدوارم باشگاه راه حل خوبی با او پیدا کند. وقت زیادی نداریم و ما به این بازیکن برای لیگ قهرمانان و فصل جدید نیاز داریم. می‌خواهم تیام و جپاروف در ایران بمانند. باید با بازیکن و ایجنت آنها صحبت کنیم. امیدوارم باشگاه در این مورد راه حلی پیدا کند چرا که به این بازیکنان نیاز داریم. وضعیت بویان هم همین‌طور است باشگاه باید با ایجنت او صحبت کند تا ببینیم چه پیش می‌آید.»
    نگرانی بابت جدایی چند بازیکن
شفر درباره نقل‌و‌انتقالات باشگاه استقلال هم خاطرنشان کرد: «ما 5بازیکن و بیشتر بازیکن جوان جذب کردیم و آنها برای آینده و آکادمی باشگاه استقلال خواهند بود. از برخی باشگاه‌ها و تیم‌های دیگر بازیکن گرفتیم اما برای جایگاه خود باید بجنگند و تلاش کنند. البته باید منتظر ملی‌پوشانمان بعد از جام‌جهانی هم باشیم و ببینیم تکلیف امید ابراهیمی و سیدمجید حسینی چه می‌شود. از طرف دیگر قرارداد وریا و امید تمام شده و کسی نمی‌داند که چه می‌شود. مجید حسینی هم با پرداخت پول کمی می‌تواند از استقلال جدا شود. من این شرایط را در قرارداد متوجه نمی‌شوم. سطح بازیکنان ما شاید یک میلیون دلار باشد. البته بازیکنان جوان هم باید برای جایگاه خود بجنگند. وقتی که مجید حسینی و نورافکن به استقلال آمدند کسی فکر نمی‌کرد آنها شانس بازی داشته باشند اما نورافکن به اروپا رفت و مجید حسینی هم جزو بهترین مدافعان آسیاست و امیدوارم بازیکنان جوان بدانند که این اتفاق شدنی است و همین روش را پیش بگیرند و این مسیر را بروند.»
    تمایل الحاجی گرو برای استقلالی شدن
سرمربی استقلال در خصوص اینکه الحاجی گرو در اینستاگرام پستی منتشر کرده و به‌نظر می‌رسد منتظر باشگاه استقلال است، افزود: «7-6 ماه قبل برای بازیکنان خارجی سخت بود که به ایران بیایند چون به آنها گفته می‌شد در ایران شرایط خوب نیست و برخی مدیر برنامه‌ها با آنها تماس می‌گرفتند که به ایران یا استقلال نروید اما الان گرو می‌خواهد بیاید. چرا؟ چون ما کاری کردیم که خیلی خوب بود و او هم این مساله را می‌داند. او می‌داند که می‌تواند مثل تیام در استقلال موفق باشد. اما امیدوارم باشگاه راه حلی پیدا کند تا به راه حل خوبی با تیام برسیم و بعد ببینیم چه می‌شود.»
    به باشگاه لیست دادم
شفر درباره اینکه بازیکنانی مثل علی قربانی، جابر انصاری و بهنام برزای در تمرین استقلال حضور ندارند و آیا باید آنها را جدا شده بدانیم، تصریح کرد: «من لیستم را به باشگاه داده‌ام که چه بازیکنانی بروند و چه بازیکنانی بیایند. بعد از موفقیت بزرگی که در آسیا و لیگ ایران داشتیم شما باید آمار ما را ببینید که در 9ماه قبل از نظر پیشرفت و کسب امتیاز استقلال توانسته رنکینگ خوبی در جهان به‌دست بیاورد. من لیست را به توفیقی داده‌ام و امیدوارم او بتواند راه حلی پیدا کند و با بازیکنان صحبت کند. زمانی که کار ما در نقل‌و‌انتقالات به پایان رسید می‌توانم درباره این بازیکنان صحبت کنم اما الان به‌صورت شخصی نمی‌توانم در این‌باره حرفی بزنم.درباره جابر انصاری و بهنام برزای باشگاه باید با آنها صحبت کند.»
    ماجراس ضبط پاسپورت
شفر درخصوص بحث مشکل مالیاتی خودش و دستیارانش و اینکه پاسپورتش در فرودگاه ضبط شده (با خنده و پس از نگاه کرده به تلفن همراهش) افزود: «من جواب آنها را دارم. این مساله را در فرودگاه شنیدم. نمی‌دانم چه کسی پاسپورت مرا گرفت و او چه کسی بود اما این مساله ممکن نیست. اگر پاسپورت من تا یک هفته آینده به دستم نرسد باشگاه استقلال دچار مشکل بزرگی خواهد شد. این کاری است که وظیفه آنها است و باید آن را سریعا حل و فصل کنند. من می‌دانم که باشگاه استقلال مشکل مالی دارد و فکر می‌کنم مدیرعامل باشگاه بیشتر از همه نیاز به کمک در این شرایط دارد. ما 10ماه همگی خیلی سخت کار کردیم. در فرودگاه فرانکفورت و حتی فرودگاه همه ایرانی‌ها چه طرفداران پرسپولیس و چه طرفداران استقلال راجع‌به تیم ما خوب حرف می‌زدند و می‌گفتند که استقلال سفیر فوتبال ایران است. الان تیم‌ملی ایران هم خیلی خوب کار می‌کند و نباید این اعتبار را از دست بدهیم. ما یکی از بهترین تیم‌ها در آسیا هستیم و باید به هم کمک کنیم چون به هم نزدیکیم و مطمئن هستم که باشگاه پاسپورت من را می‌گیرد.»
    شانس قهرمانی
شفر درمورد اینکه او امسال خودش بازیکن جذب کرده و آیا در این شرایط می‌تواند استقلال را قهرمان لیگ کند، گفت: «من انسان بسیار خوش‌بینی هستم. نمی‌توانم بگویم ما شانسی برای موفقیت نداریم. در این شرایط بازیکن از خودش می‌پرسد من اینجا چه کاری می‌کنم؟ این اتفاق زمانی می‌افتد که در باشگاه همه باهم و در یک مسیر کنار هم کار کنند. من در استقلال کار می‌کنم و موفقیت می‌خواهم. همه باید این خواسته را داشته باشند. این مساله که یک نفر با 100درصد توانش برای موفقیت استقلال تلاش نکند را نمی‌پذیرم. اگر مسئولیتی  داریم این مسئولیت در مقابل هواداران است. بهترین هواداران را در ایران و آسیا داریم ما مقابل آنها مسئولیم و باید برایشان کار کنیم. نمی‌خواهم بعدا به هواداران بگویم که ببخشید و این آدم و فلان آدم به ما کمک نکردند.»
    انتقاد از برنامه‌ریزی
شفر در پایان حرف‌هایش تاکید کرد: «اردوی تدارکاتی برای تیم استقلال بسیار مهم است اینکه بتوانیم دو روز در هفته تمرین خوبی داشته باشیم و بازی تدارکاتی قوی داشته باشیم مطمئنا به تیم کمک خواهد کرد. در حال حاضر پسر من در آلمان حضور دارد و با مربیان و مدیران باشگاه‌ها صحبت می‌کند تا یک تیم خوبی را پیدا کنند تا ما با آن بازی کنیم، تفاوتی که باشگاه‌های آلمانی با ایران دارد این است که برنامه تیم‌های آلمانی تا جولای 2019مشخص است اما اینجا در ایران فقط برنامه فردا و پس‌فردا مشخص است. من در این جا حضور دارم تا به باشگاه استقلال کمک کنم تا کمی حرفه‌ای‌تر شوند مطمئنا اگر تیمی پیدا شود به‌دنبال برگزاری یک اردوی خوب هستیم تا با قدرت ظاهر شویم، اول باید بازی تدارکاتی مشخص شود بعد مکان اردو مشخص شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید