• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 5 تیر 1397
کد مطلب : 20935
+
-

کاری کنید نای راه رفتن نداشته باشند

تیم‌ملی ایران شب گذشته در آخرین دیدارش در مرحله گروهی جام‌جهانی مقابل پرتغال قرار گرفت. دیداری که ملی‌پوشان ایران با پیروزی در آن می‌توانستند به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کنند. اما پیش از برگزاری این دیدار هواداران ایرانی که با حضور پرتعدادشان در دیدار مقابل اسپانیا توجهات را به خود جلب کرده بودند، این‌بار ساعت‌ها پیش از آغاز دیدار برابر پرتغال، خبرساز شدند. هواداران ایرانی شب قبل از بازی با حضور در مقابل هتل مرکور -محل اقامت تیم‌ملی پرتغال- با سر و صدای خود نگذاشتند بازیکنان پرتغال و به‌خصوص رونالدو شب آرامی را پشت سر بگذارند.
  شهر کوچک دردسرساز
برخلاف کازان که از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار است، در سارانسک به‌عنوان یکی از کوچک‌ترین شهرهای میزبان جام‌جهانی، شرایط اسکان هوادارانی که برای دیدن بازی‌های تیم محبوب‌شان به روسیه رفته‌اند، چندان فراهم نبود. به همین دلیل، هواداران از جمله طرفداران ایرانی در شهرهای اطراف از جمله چبکسری، اولیانوف و پنزا اقامت داشتند. هواداران ایرانی که شب گذشته خود را به سارانسک رساندند، از روی گزارش‌هایی که سایت‌های خبری در مورد محل اقامت تیم پرتغال منتشر کرده بودند، خود را به مقابل «هتل مرکور» رساندند؛ هتلی مجلل در بولشویتسکایا اولیتسا، یکی از معدود خیابان‌های شیک سارانسک. پیدا کردن این هتل در شهر کوچکی مانند سارانسک اصلا کار سختی نبود و در مدت کوتاهی، تعداد قابل توجهی از طرفداران ایرانی مقابل هتل مرکور تجمع کردند.
  کاری کنید نای راه رفتن نداشته باشند
هواداران تیم ملی با این هدف به هتل مرکور رفتند که با ایجاد سر و صدا، مانع از استراحت بازیکنان پرتغال شوند. یکی از آنها به خبرنگارانی که ساعت 30دقیقه بامداد دوشنبه خود را به هتل مرکور رسانده بودند، گفت: «آمده‌ایم نگذاریم پرتغالی‌ها استراحت کنند! می‌خواهیم نگذاریم بخوابند، تا فردا در زمین نای راه رفتن نداشته باشند.» شلوغی و سر و صدای هواداران تیم ملی حتی صدای ستاره پرتغال را هم در آورد. در ویدیویی که با عنوان اعتراض رونالدو به ایرانی‌ها منتشر شد، ستاره پرتغالی‌ها پشت پنجره هتل حاضر می‌شد و از هواداران ایرانی درخواست می‌کرد ساکت شوند.
  از تختی خجالت بکشید
تجمع هواداران ایرانی، برخلاف آنچه آن هوادار انتظار داشت تا صبح به طول نینجامید و با حضور گروه دیگری از طرفداران ایران که به رفتار آنها اعتراض داشتند، این تجمع به پایان رسید. جالب اینکه گروهی از هواداران تیم‌ملی به این هواداران پر سر و صدا اعلام کردند که از اسطوره‌های ورزش ایران مانند تختی خجالت بکشید و با این کارها به فرهنگ ایران توهین نکنید.

توضیح‌و پوزش
 به‌دلیل زمانبندی‌چاپ روزنامه و برگزاری بازی ایران در ساعت پایانی روز، گزارش مسابقه درصفحه اول «چاپ دوم» روزنامه همشهری منتشر می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید