• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 17 مهر 1402
کد مطلب : 205170
+
-

نکته‌بازی/ بی‌خیال علیرضا!

متأسفانه سریال سرقت از ستاره‌های فوتبال همچنان ادامه دارد و آخرین قربانی این داستان هم علیرضا بیرانوند است؛ دروازه‌بان پرسپولیس که سرقت گوشی موبایلش خبرساز شد. بیرو در نخستین واکنش نسبت به این اتفاق گفته: «همراه دخترم بودم و ناگهان دیدم یکی مچم را گرفته و گوشی‌‌ام را می‌خواهد. واقعا نمی‌توانستم کاری کنم که تهدیدی برای دخترم باشد. او حسابی ترسیده بود و بی‌خیال شدم.» خیلی بابت اتفاقی که برای شما افتاده متأسفیم و می‌دانیم که چه حس بدی داشتید اما حتی اگر دخترتان کنارتان نبود هم باز بهتر بود بی‌خیال می‌شدید. این، یک دعوت به ترسیدن و انفعال نیست اما حقیقت آن است که بخش قابل توجهی از سارقان که از حالت انسانی خارج شده‌اند، خشونت را هم چاشنی می‌کنند و درگیری با آنها صلاح نیست. همان بهتر که بی‌خیال شدید.

فکر همه جا را کرده بودید؟
ساکت الهامی که قرار بود سرمربی تیم ملی شود و ژاپن را در توکیو، کره را در سئول و عربستان را در ریاض شکست بدهد، فعلا با مس رفسنجان در فصل جدید 6بازی انجام داده و فقط یکی را برده است. استاد بعد از شکست مقابل استقلال که با گل به‌خودی میثم تیموری اتفاق افتاد، گفته: «حق ما بود از این بازی امتیاز بگیریم و می‌توانستیم حتی برنده باشیم. فکر همه‌‌چیز را کرده بودیم جز اینکه گل به‌خودی بزنیم.» خب البته سطح کیفی 2تیم فاصله فاحشی نداشت اما استقلال 2-3موقعیت خوب دیگر را از دست داد. یکی از بهترین آنها، ضربه سر ناشیانه آرمان رمضانی در موقعیت تک به تک بود؛ یعنی فکر آنجا را هم کرده بودید که رمضانی ضربه‌اش را کج بزند؟!

از آن کلمه «حرفه‌ای» خجالت بکشید
در مورد کاستی‌های فوتبال ایران زیاد حرف زده می‌شود اما بعضی مواقع اتفاقاتی که رخ می‌دهد رسما آدم را هاج و‌واج می‌کند. مثلا در جریان بازی مس رفسنجان و استقلال، محمد نژادمهدی از مس بعد از اینکه چیزی حدود 60دقیقه با پیراهن شماره 5بازی کرد، تازه فهمیده اشتباه کرده، در نتیجه اواسط نیمه دوم کنار زمین آمد و پیراهن شماره 2را پوشید! باشگاه مس گفته: «اشتباه شده بود و وقتی فهمیدیم، آن را اصلاح کردیم.» اشتباه شده بود یعنی چه؟ مگر هر بازیکن نباید کمد خاص خودش را در رختکن داشته باشد و قبل از بازی پیراهنش جلوی آن قرار بگیرد؟ اصلا گیریم شما حواس‌تان نبود؛ یعنی خود بازیکن هم نمی‌داند شماره پیراهنش چند است؟ لااقل از آن کلمه «حرفه‌ای» جلوی اسم لیگ ایران خجالت بکشید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید