• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 2 تیر 1401
کد مطلب : 164174
+
-

غرق شدن جاذبه گردشگری


هنگ‌کنگ:‌ رستوران شناور «جامبو» که یک جاذبه گردشگری نمادین در هنگ‌کنگ بود، هنگام عبور از جزایر پاراسل در دریای جنوبی چین واژگون شد. تلاش‌ها برای نجات این رستوران شناور که مانند یک قصر امپراتوری باستانی چین طراحی شده بود، شکست‌خورده است. براساس اعلام شرکت رستوران آبردین، خدمه این کشتی در جریان واژگونی آن در دریا آسیب ندیده‌اند. به گزارش یورونیوز، نجات رستوران شناور جامبو به‌دلیل عمق هزار متری دریا در محل حادثه دشوار بود. رستوران شناور جامبو با طولی حدود ۸۰ متر و بیش از چهار دهه قدمت، برای بیش از ۳ میلیون مهمان ازجمله ملکه الیزابت دوم و تام کروز غذاهای کانتونی سرو کرده است. این رستوران شناور در سال ۱۹۷۶ توسط استنلی هو، رئیس و بنیانگذار هولدینگ «اس‌جی‌ام» افتتاح شده بود. رستوران شناور جامبو که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کرد، در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل ‌همه‌گیری کرونا تعطیل شد و همه کارکنان آن اخراج شدند.


دروغگو‌ها به زندان می‌روند

 آنکارا: رسانه‌های ترکیه اعلام کردند، کمیته قضایی پارلمان ترکیه با لایحه مبارزه با اطلاعات فیک و گمراه‌کننده در فضای مجازی موافقت کرد. در این لایحه که با مشارکت حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی تهیه شده است، نشر هر نوع اطلاعات گمراه‌کننده در شبکه‌های اجتماعی جرم محسوب می‌شود و فرد خاطی درصورتی که به اثبات برسد برای ایجاد نگرانی و تشویش اذهان عمومی دست به این کار زده، به یک تا سه سال زندان محکوم خواهد شد، این در حالی است که اگر مشخص شود اقدام مذکور سازماندهی شده است، امکان دارد مجازات دوچندان برایش درنظر گرفته شود. قرار است این لایحه به‌زودی، پیش از پایان دوره قانونگذاری فعلی، برای تصویب در صحن عمومی پارلمان ترکیه به رأی گذاشته شود.

شبکه‌اجتماعی به تفکیک سن

نیویورک:‌ براساس آخرین یافته‌های پژوهشگران در ایالات متحده، استفاده از رسانه‌های اجتماعی در میان کاربران ۱۸ تا ۲۹ ساله بیشتر است. به گزارش اوبرلو، این آمار درباره باقی جمعیت جهان هم تا حدود زیادی صدق می‌کند و به کشور خاصی اختصاص ندارد.  افرادی که در این گروه سنی قرار دارند، تقریباً یک سوم (۳۲.۲ درصد) از کل کاربران رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند. اکثر این کاربران مرد هستند که ۱۸.۱ درصد از کل کاربران رسانه‌های اجتماعی این گروه سنی را تشکیل می‌دهند، در مقایسه با کاربران زن ۲۰ تا ۲۹ ساله که ۱۴.۱ را تشکیل می‌دهند. این تحقیق جمعیت‌شناسی سن رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که در سال‌های پس از نوجوانی، هرچه سنین کاربران بیشتر باشد، احتمال کمتری وجود دارد که در رسانه‌های اجتماعی فعال باشند. به‌گفته کارشناسان، این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که بزرگسالان جوان تمایل دارند از رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان منبع اطلاعاتی استفاده کنند. از سوی دیگر، نسل قدیمی‌تر معمولا شکاک‌تر است و ترجیح می‌دهد برای کسب اطلاعات به رسانه‌های سنتی مانند تلویزیون تکیه کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید