• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 6 مهر 1400
کد مطلب : 141628
+
-

تازه‌های نشر/ از کشتی نوح چه خبر؟!


«از کشتی نوح چه خبر؟!» نوشته سیدمهدی شجاعی را انتشارات نیستان منتشر کرده است. شجاعی که تقریبا برای تمامی گروه‌های سنی در فرم داستانی دست به قلم برده است در این کتاب با هدف مخاطبان نوجوان، ضمن بازآفرینی داستان زندگی یکی از پیامبران الهی، چند موضوع کلی را برای آنها در این اثر مورد توجه جدی قرار داده است، ازجمله ضرورت توجه در ساختارهای داستانی قرآن کریم برای پیوند مستحکم میان قشر نوجوان و کلام الهی، بازخوانی صحیح و دقیق و در عین حال ساده و دلچسب پیام الهی در زمینه مواجهه نیکی و پلیدی و نیروهای آسمانی و شیطانی و نیز ثمره و نتیجه یکتاپرستی و عمل به وعده الهی. از دیگر ویژگی این متن پایبندی نویسنده به متن قرآن کریم برای بازگویی این داستان بوده که در نهایت توانسته از این متن روایتی شیرین و در عین حال به دور از تحریفات و اسرائیلیات از زندگی این پیامبر ارائه کند.
شجاعی در این بازخوانی تمامی تلاش خود را مصروف به بازگویی روایتی ساده و صریح و در عین حال شیرین از پیام یکتاپرستی قرآن کریم کرده است. پیامی که در آن از سویی صبر پیامبر در مواجهه با شرک و کفر و تلاش برای هدایت بندگان خداوند به تصویر کشیده شده است و از سوی دیگر قدرت عذاب الهی در مواجهه با مشرکان. این کتاب 32صفحه‌ای در قطع رحلی به بهای 89هزار تومان منتشر شده است.

   بکه

«بکه» نوشته نرگس مقصودی، روایتی تاریخی - داستانی است از زندگی امام سجاد(ع) و آنچه ایشان در مقام فرزند حسین‌بن‌علی(ع) در واقعه عاشورا و پس از آن درک می‌کند؛ روایتی از حاضران و شاهدان و فاعلان در چگونگی ریختن خون فرزند رسول‌الله(ص) و آنانی که پس از این حادثه در همراهی یا روایت از فرجام عاملانش خواسته یا ناخواسته شریک بودند. نرگس مقصودی در این کتاب که یکی جذاب‌ترین روایت‌های داستانی از این ماجرا و راویان آن است، در هر فصل از زبان راویانی خاص که برخی از آنها برای مخاطبان این متن ناشناس هستند، برش‌های روایی را از زندگی امام سجاد(ع) از زمان واقعه عاشورا تا شهادت ایشان روایت کرده است.این کتاب به همین دلیل چند روایت دست اول و دقیق و ناب از این حادثه و نیز آنچه بر خاندان ایشان پس از این واقعه رفته، در خود جای داده است. انتشارات نیستان این کتاب 164صفحه‌ای را به‌بهای 40هزار تومان منتشر کرده است.

   دنیایی رو به دگرگونی

«دنیایی رو به دگرگونی» نوشته میخائیل گورباچف را شهرام همت‌زاده به فارسی برگردانده که به‌تازگی از سوی نشر نیستان منتشر شده است.
گورباچف به‌عنوان آخرین رهبر شوروی، شخصیتی چندگانه در اقلیم این کشور و حتی کشورهای مستقل شده از آن پس از واقعه فروپاشی است. همت‌زاده در مقدمه خود بر این کتاب در این زمینه می‌نویسد: «اگر بخواهیم به قضاوت عملکرد گورباچف بنشینیم باید عوامل و حقایق زیادی را مدنظر قرار دهیم و در غیر این صورت به بیراهه رفته‌ایم. وقتی گورباچف دست به پروستریکا زد، کشور در مسیری افتاده بود که دیگر امکان بازگشت به عقب یا توقف این روند وجود نداشت و هرچه پیش می‌رفت، مشکلات و کمبودهای کشور بیشتر نمودار می‌شد؛ کار به جایی رسید که دیگر گورباچف نه سردمدار این روند که خود جزئی از آن شده بود...».

 

این خبر را به اشتراک بگذارید