• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 18 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100133
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Z601J
+
-

نسخه کرونایی فوتبال کمتر از 90دقیقه و 5تعویض

بسته اخبار مربوط به کرونا و فوتبال را با هم مرور کنیم. اخباری درباره احتمال کم‌شدن زمان 45دقیقه‌ای هر نیمه فوتبال، مجوز 5تعویض در هر بازی برای هر تیم، بررسی راه‌های فاصله‌گذاری اجتماعی در مسابقات و...
   لالیگایی‌ها احتمالا از اواسط ژوئن و اواخر خرداد مسابقات را از سر می‌گیرند. اظهارنظر کورتوا، دروازه‌بان رئال‌مادرید درباره غیرمنصفانه بودن اعلام بارسا به‌عنوان قهرمان در لیگ ناتمام دعواهایی را بین رئالی‌ها و بارسایی‌ها راه انداخت. بازیکنان در تست کرونا شرکت کردند؛ البته غیراز دمبله که به‌دلیل خارج شدن نامش از لیست و جایگزینی بریتویت به‌جای او عملا نمی‌تواند در ادامه لیگ به میدان برود. وزارت بهداشت اسپانیا از بارسلونا شاکی است که چرا فقط از بازیکنان و مربیان تست گرفته و توجهی به سلامتی سایر کارکنان نداشته است.
  رئال‌مادرید دومین مدیر سابق خود را هم به‌دلیل بیماری کووید-19 از دست داد. آمادور سوارس ویا، نایب‌رئیس باشگاه رئال‌مادرید در دوره ریاست رامون کالدرون بین سال‌های 2006 تا 2009 در سن 76سالگی در پی ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. او در سال2003 جایزه بهترین کارآفرین سال را هم به‌دست آورده بود. لورنزو سانس، رئیس اسبق رئال‌مادرید هم پیش از او به‌دلیل همین بیماری درگذشته بود.
  بوندس‌لیگا به‌نظر می‌رسد از دوم خرداد آغاز شود و شاید فوتبالی‌های تشنه و دور از فوتبال در این 2ماه اخیر از این تاریخ به‌عنوان حماسه دوم خرداد یاد کنند! البته این تاریخ دقیق هم نیست و فقط زمانی است که مرکل، صدراعظم آلمان با آن برای ادامه مسابقات موافقت کرده است.
   تیم‌های ایتالیایی هم پس از اخذ مجوزهای بهداشتی لازم از سوی دولت و وزارت بهداشت تمرینات خود را از سر گرفتند؛ البته نه همه تیم‌ها. رئیس باشگاه لاتزیو که تیمش پس از سال‌ها شانس قهرمانی لیگ دارد، از دولت خواست برای ادامه یا تعطیلی لیگ تصمیم نگیرد.
  لیگ کره‌جنوبی از فردا با دیدار تیم‌های چونبوک هیوندای موتورز و سوون بلووینگز آغاز می‌شود. حالا پیش‌بینی‌کنندگان مسابقات فوتبال غیر از لیگ نیکاراگوئه که تعطیل نشده بود، لیگ دیگری را برای توجه دارند.
  در عربستان تنها 7درصد در نظرسنجی معتقد بودند که لیگ باید بدون اعلام نام قهرمان تعطیل شود. به باشگاه‌های عربستانی هشدار داده شده که برای اردوهای آماده‌سازی فکر سفر خارجی را از سر بیرون کنند؛ مخصوصا سفر به اروپا.
  کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون‌های عضو خواسته تا تاریخ ازسرگیری لیگ‌های خود را اعلام کنند. AFC مدعی است که کرونا 3میلیارد دلار به این کنفدراسیون و فوتبال آسیا زیان زده و به همین دلیل پاداش‌های لیگ قهرمانان اضافه نخواهد شد. لیگ ستارگان قطر هنوز مشخص نیست از چه زمانی از سر گرفته می‌شود اما قرار است هفته‌ای 2بار بازیکنان تیم ملی حتی مصدومان زیر نظر سانچس اسپانیایی دور هم جمع شوند و تمرین کنند.
 پیشنهادهای عجیب و غریب در انگلیس برای فرمول ادامه لیگ در شرایط کرونایی ادامه دارد. پس از مطرح‌شدن پیشنهادهایی مثل بازی‌های متمرکز و هرروزه تیم‌ها یا برگزاری ادامه لیگ در استرالیا با حضور تماشاگران، حالا اتحادیه فوتبال انگلیس هم گزینه‌ای در نظر دارد مبنی بر انجام بازی‌ها در زمان‌هایی کمتر از 45دقیقه برای هر نیمه که البته فیفا با آن موافق نیست. فیفا هم با انجام 5تعویض در هر مسابقه موافقت کرده است. فیفا پارسال تصویب کرد که در زمان ضربه آزاد، بازیکنی از تیم حریف در دیوار دفاعی حضور نداشته باشد. این خودش یک نوع فاصله‌گذاری اجتماعی است که در زمان کودکی و فوتبال خیابانی به آن جاده خدا می‌گفتیم! ممکن است تمهیدات دیگری برای زیاد نزدیک‌نشدن بازیکنان به همدیگر اندیشیده شود. ما در دوران کودکی وقتی می‌خواستیم فوتبال را با فاصله‌گذاری اجتماعی بازی کنیم، شوت یک‌ضرب بازی می‌کردیم.
   پزشکان فوتبال انگلیس نسبت به از سر گرفته‌شدن مسابقات فوتبال در این کشور چندان تمایل ندارند و فهرستی مشتمل بر ۱۰۰مورد از دلایل نگرانی خود را ارائه کرده‌اند. برخی باشگاه‌ها مثل تاتنهام و آرسنال با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تمرینات خود را آغاز کرده‌اند و منچستریونایتد هم  بازیکنان خودش را به انگلیس فرا خوانده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید