• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 18 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100128
+
-

یحیی- پرسپولیس؛ یک طالع عجیب

دومین حضور گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس، باز با حوادث ناخوشایند همراه شده است

یحیی- پرسپولیس؛ یک طالع عجیب

بهروز رسایلی

یحیی گل‌محمدی بین دو نیم‌فصل لیگ نوزدهم در انتقالی پرماجرا و گران‌قیمت به پرسپولیس پیوست تا دومین دوره سرمربیگری‌اش در این تیم را تجربه کند. نوبت قبلی، یحیی در نیم‌فصل دوم لیگ دوازدهم هدایت سرخپوشان پایتخت را بر عهده داشت که اتفاقات عجیبی برای او رخ داد.
یحیی در لیگ نسبتا بهتر از مانوئل ژوزه نتیجه گرفت، اما سریال تساوی‌های پرتعداد این تیم مانع از آن شد که قرمزها حتی سهمیه آسیایی بگیرند. در این شرایط همه امید پرسپولیس به جام‌حذفی معطوف شد که آنجا هم بعد از یک پیشروی دشوار، در بازی فینال برابر سپاهان آن اتفاقات تلخ و تراژیک رخ داد؛ از دست رفتن قهرمانی در ضربات پنالتی و کابوس خداحافظی غریبانه مهدی مهدوی‌کیا که بسیاری یحیی را عامل اصلی آن می‌دانستند. گل‌محمدی آن زمان از پرسپولیس رفت و چند تجربه موفق را در تیم‌هایی همچون نفت تهران، ذوب‌آهن و شهرخودروی مشهد از سر گذراند. او قصد کرده بود در قامت یک «فاتح» به پرسپولیس برگردد و وقتی در زمستان پیشنهاد قرمزها را دریافت کرد، همه‌‌‌چیز از نظرش ایده‌آل آمد، اما طی این مدت اتفاقاتی رخ داده که چندان برای یحیی خوشایند نبوده است.

کرونا از کجا آمد؟
برخلاف زمستان91، گل‌محمدی این‌بار یک تیم آماده را در مسیر قهرمانی تحویل گرفت. همه‌‌چیز داشت خوب پیش می‌رفت تا اینکه غیرمنتظره‌ترین مشکل دنیا پیش آمد. 3‌ماه پیش هیچ‌کس در کره زمین حتی تصورش را هم نمی‌کرد شیوع یک بیماری تمام لیگ‌های دنیا را تعطیل کند، اما الان این اتفاق رخ داده و واقعا آینده مسابقات روشن نیست. وزن همه ویروس‌های کرونا در جهان، روی هم حدود 5گرم تخمین زده می‌شود، اما همین 5گرم هم‌اکنون مانع از نخستین قهرمانی یحیی در مسابقات لیگ شده است! البته که همه امیدوارند مسابقات لیگ با هر کیفیتی از سر گرفته شود و کار جلو برود، اما اتفاقی که رخ داد، واقعا خارج از هرگونه پیش‌بینی و محاسبه‌ای بود. الان همچنین این نگرانی هم وجود دارد که در صورت بازگشایی مسابقات، سطح کیفی سرخپوشان ایده‌آل مانده است یا نه.

اختلافات وحشتناک مدیریتی
دومین بخش از طالع نامیمون همکاری یحیی با پرسپولیس، وقوع یک سلسله درگیری‌های وحشتناک مدیریتی در باشگاه است. در درجه اول محمدحسن انصاری‌فرد یعنی مدیرعاملی که گل‌محمدی را با شرایط بسیار ویژه به پرسپولیس آورد از این باشگاه جدا شد و در ادامه بین اعضای هیأت‌مدیره اختلافات اساسی رخ داد. هم‌اکنون وضع مدیریتی پرسپولیس به‌شدت متشتت و متشنج است؛ طوری که جنگ قدرت علنی شده و هواداران عمیقا نگران آینده باشگاه شده‌اند. این شرایط قطعا باب میل سرمربی هم نیست. گیریم که بازی‌ها ازسر گرفته شود و قهرمانی لیگ هم به‌دست بیاید، ماموریت اصلی یحیی از فصل بعد شروع خواهد شد؛ اما آیا باشگاه با این شرایط مدیریتی توان پرداخت بدهی‌ها، حفظ اسکلت اصلی تیم و مهیاکردن شرایط برای موفقیت‌های بیشتر را خواهد داشت؟ اصلا اگر خود شما یک بازیکن خوب پرسپولیس باشید که قراردادتان آخر فصل تمام می‌شود، حاضرید در تیم بدحسابی باقی بمانید که مدیرانش رسما علیه هم پست و توییت منتشر می‌کنند؟

این خبر را به اشتراک بگذارید