• چهار شنبه 20 دی 1402
  • الأرْبِعَاء 28 جمادی الثانی 1445
  • 2024 Jan 10

شهادت یک کودک فلسطینی در هر 15دقیقه

به‌ گفته گروه‌های حقوق بشری، تقریباً 700هزار کودک غزه، تحت‌تأثیر نسل‎کشی اسرائیل قرار گرفته‌اند
«هر ساعت 17کودک در غزه کشته یا مجروح می‌شوند.»‌ در طول 3‌ماه گذشته، خاک غزه یا ویرانه‌های آن اجساد هزاران کودک فلسطینی را در برگرفته و به بزرگ‌ترین گورستان کودکان جهان تبدیل شده است. در این میان رژیم صهیونیستی علاوه بر حملات مداوم هوایی ‌و زمینی، با محاصره غزه و هدف قرار دادن زیرساخت‌ها، آب و غذا را نیز از کودکان گرفته است و امکانات پزشکی نیز باعث شده تا بسیاری از کودکان مجروح درمان نشده رها شوند یا بدون بیهوشی تحت عمل جراحی قرار بگیرند.

معجزه حضور مردم

رهبرمعظم انقلاب صبح سه‌شنبه در سالروز قیام تاریخی مردم قم در ۱۹دی۱۳۵۶ در دیدار هزاران نفر از مردم این شهر، با اشاره به قدرت بی‌نظیر نقش‌آفرینی مردم، حضور و پرچمداری ملت در هر عرصه و میدان را راهبرد مؤثر و راهگشای امام‌خمینی ره و نظام اسلامی و بی‌انگیزه‌کردن و بیرون‌کشیدن مردم از صحنه را راهبرد دشمنان سرزمین پاک ایران به‌‌ویژه آمریکا و صهیونیسم خواندند .

مخاطب سخنان ‌رهبرانقلاب

چندین سخنرانی پیاپی و اخیر رهبری انقلاب، مربوط به مشارکت در انتخابات بوده است. به روشنی می‌توان گفت از نگاه رهبر انقلاب اسلامی مشارکت و حضور مردم در صحنه، حتی از نحوه انتخاب‌شان نیز مهم‌تر است اما چه کسانی باید این سخنان را به ‌خود بگیرند؟

آزادی زندانی‌ها هدیه تولدم بود

نورسان محسنی 8ساله از شهرستان مراغه اهل آذربایجان‌شرقی است. او در روزهای گذشته دست به‌کار بزرگی زده و کادوهای تولد و همچنین پس‌انداز خود را به مبلغ 15میلیون تومان، صرف آزادی 2زندانی کرده است.

تبدیل زباله به پول جلوی در خانه

تهرانی‌ها دائم تشویق می‌شوند به تفکیک زباله در مبدأ؛ یعنی همان خانه یا مغازه‌هایشان. این هم کار سخت و طاقت‌فرسای کارگران شهرداری را در مراکز تفکیک آسان‌تر می‌کند و هم از حجم دورریز هزاران تن زباله خشک که بازباله‌ تر دفن می‌شوند، جلوگیری می‌کند؛ طلای کثیفی که ارزش بالای مالی دارد و درآمد هنگفتی را به جیب مافیای چراغ خاموش زباله در تهران می‌ریزد.