04
چهار شنبه 20 دی 1402
شماره 8997
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
پولشویی در یک معنای ساده همان پول کثیف و سیاه‌ است که برخی برای پاک کردن ریشه به‌دست آوردن آن، پول کثیف‌شان را از مسیرهایی عبور می‌دهند تا رد آن را گم کنند و آن را سالم و سفید جلوه دهند.
میزان پرداخت وام به شرکت‌های دانش‌بنیان در 9‌ماه نخست امسال نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 58.5درصد قد کشیده است. 16هزارو800فقره تسهیلات برای رونق اقتصاد دانش‌بنیان پرداخت شده است.
طلا
شاید بانک مرکزی تصور هم نمی‌کرد که در کمتر از 9‌ماه بیش از 19تن طلا وارد کشور شود و البته هرچند این اتفاق خوشحال‌کننده به‌نظر می‌رسید اما حالا کاشف به عمل آمده که واردکنندگان این بانک را دور زده‌اند. چرا که مقررات رفع تعهد ارزی صادرکننده‌ها به راهی برای واردات طلا تبدیل شده است.

پرواز قیمت بلیت هواپیما

ایرلاین‌ها به اتکای رأی دیوان عدالت اداری، قیمت فروش بلیت هواپیما را تا 70درصد افزایش داده‌اند
حمل و نقل
افزایش 50 تا 70درصدی قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی، تازه‌ترین حاشیه‌ای است که در سال مهار تورم، برنامه‌های ضد‌تورمی دولتی‌ها را به چالش کشیده است.

گامی تازه برای شفاف‌سازی اقتصاد ایران

با تلاش وزارت اقتصاد، اطلاعات مالی و اقتصادی شرکت‌های دولتی که سال‌ها طبق یک قانون نانوشته حالت محرمانه داشت از 3 سال پیش در حال انتشار است و آنطور که وزارت اقتصاد اعلام کرده، قرار است تا پایان سال اطلاعات مالی 1000شرکت دولتی دیگر نیز منتشر شود.
پرونده آزادراه قزوین -رشت تا پایان امسال بسته می‌شود
داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: با تخصیص مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، قطعه باقیمانده از آزادراه ۱۳۸کیلومتری قزوین -رشت حد فاصل منجیل تا رودبار تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
اینفو
اداره امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش های دورنما و وضعیت اقتصادی جهان با بررسی 180 كشورجهان اعلام کرد اقتصاد ایران بیشتر از ۹۹ کشور جهان رشد کرده و در رتبه دوم خاورمیانه قرار گرفته است.

افزایش ۱۰برابری حجم تبادلات ایران و تاجیکستان

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در بازدید رئیس مجلس ملی تاجیکستان از خانه نوآوری و فناوری ایران با اشاره به رسیدن حجم تبادلات دو کشور به ۵۰۰میلیون دلار، گفت: این عدد با توجه به ظرفیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه ایران می‌تواند حداقل ۱۰برابر افزایش داشته باشد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
دهم تا پانزدهم بهمن‌ماه۱۴۰۲، پنجمین نمایشگاه خودرو به میزبانی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد و مجری نمایشگاه امسال نیز متفاوت است.